پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
رئیس اداره آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان درجلسه توجیهی هدایت تحصیلی و توازن رشته ای ویژه مدارس متوسطه اول شهرستان ابهر گفت: ۶۰ درصد دانش آموزان استان زنجان در رشته علوم تجربی مشغول به تحصیل هستند.

شعار سال: مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر هدایت تحصیلی را یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین برنامه های آموزش و پرورش در سال جاری برشمرد و بر توازن رشته ای متناسب با نیاز ها و امکانات منطقه و ظرفیت مدارس به همراه در نظر گرفتن آینده شغلی دانش آموزان تاکید کرد.

بهبودی رئیس اداره مشاوره تحصیلی اداره کل ضمن تشکر از تلاش های مدیران و مشاوران مدارس متوسطه اول و با بیان این که فرآیند هدایت تحصیلی به ما کمک می کند تا اولیا و دانش آموزان را از اضطراب ها و استرس های بی مورد دور کنیم اظهار داشت: مهمترین دغدغه امروز ما عدم توازن رشته ای و متناسب نبودن انتخاب رشته ها با نیاز های جامعه است که ضرورت توجه ویژه به این مقوله را دوچندان کرده است.

وی جلب اعتماد اولیا و دانش آموزان و پاسخگویی اقناء محور را یکی از علل کاهش استرس اولیا عنوان کرد و افزود: گام اول موفقیت در این فرآیند توانمندی مشاوران و مدیران وقانونمندی در هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم است.

بهبودی با تاکید بر لزوم هماهنگی و همسویی کلیه عوامل اجرایی مدارس و مسئولان مناطق در موضوع هدایت تحصیلی گفت: با تعامل مدیران ، مشاوران ، معلمان ، عوامل اداری و اولیای دانش آموزان موفقیت در هدایت تحصیلی با درنظر گرفتن توازن بین رشته ای محقق می شود.

وی افزود: هدایت تحصیلی دانش آموزان درکلیه رشته ها بجز رشته علوم تجربی براساس اولویت بندی فرم هدایت تحصیلی صورت پذیرفته و در رشته علوم تجربی ، ۳ اولویت اول دانش آموز در فرم هدایت تحصیلی ، امتیاز ، ظرفیت و سهمیه تخصیصی منطقه ملاک عمل است.

سپس جلیل آقاجانلو رئیس اداره آموزش متوسطه اداره کل با تاکید بر این که ۶۰ درصد دانش آموزان استان زنجان در رشته علوم تجربی مشغول به تحصیل هستند اضافه کرد: از لحاظ سهمیه بندی مناطق۵۴ درصد دانش آموزان باید در رشته های نظری و ۴۶ درصد در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند که عملا استان از لحاظ آمار و ارقام از وضعیت مطلوب فاصله معناداری دارد.

وی با مقایسه تاثیر دو شاخص اولویت و امتیاز در هدایت تحصیلی افزود: شاخص اولویت بندی به معنی مرتب کردن امتیاز دانش آموز در مقایسه با خودش در ۱۲ رشته می باشد در حالی که شاخص امتیاز در فرم هدایت تحصیلی به منزله امتیاز مکتسبه دانش آموز و مقایسه شخص با دیگران است.

آقاجانلو در پایان با اشاره به این که ۴ فاکتور استعداد، علاقه، نیاز آینده کشور و امکانات آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی تاثیرگذار است افزود: چالش هایی در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان وجود دارد و مهمترین آن گرایش بیش از حد اولیا و دانش آموزان به رشته تجربی است که باید مدیریت شود و آگاهی های لازم به دانش آموزان و خانواده داده شود.

در ادامه هر یک از مدیران مدارس نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص هدایت تحصیلی و توازن رشته ای بیان نمودند .

گفتنی است جلسه توجیهی هدایت تحصیلی و توازن رشته ای مدارس متوسطه اول با حضور حمید بهبودی رئیس اداره مشاوره تحصیلی و جلیل آقاجانلو رئیس اداره آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش ابهر، کریم مسگر جماعت و حجت اله عباسی معاونین پرورشی و آموزش متوسطه ، کارشناسان مربوطه و مدیران مدارس متوسطه در محل سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ابهر24، تاریخ 26 تیر 95، کد مطلب: 9717: www.abhar24.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
طرح پر طمتراق ، هدایت دانش آموزان چی شد؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین