پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در شیوه‌نامه جدید هدایت تحصیلی، الگوی توسعه متوزان اصل نیست، گفت: تلاش خواهیم کرد تا حد امکان ظرفیت‌ها به سمت تحقق علایق دانش‌آموز پیش برود.
شعارسال: مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از همایش معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان برگزار شد،‌ فعالیت‌های معاونت پرورشی در مدارس را اختیاری عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای نگرش جدید تربیتی، معاونت‌های متوسطه و ابتدایی برای حل مشکلات مدرسه از جمله هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید انجام فعالیت‌هایی را به معاونت پرورشی پیشنهاد دهند تا برنامه‌های پرورشی و فوق برنامه بر اساس نیازهای دانش‌آموزان تدوین شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر مدل مفهومی در ساختارها وجود نداشته باشد، ساختارها سلیقه‌ای خواهد شد و اهداف تربیتی محقق نمی‌شود.

وی تدوین نظام جامع هدایت تحصیلی را ضروری دانست و ادامه داد: در این نظام که در حال تدوین است و اتمام آن نیازمند گذشت زمان است، دانش‌آموز از دوره پیش‌دبستانی تا پایه نهم توسط مشاوران و در مسیر گرایش و علاقه‌هایش هدایت می‌شود که البته مشاوران تحصیلی باید در همه مقاطع و پایه‌ها حضور داشته باشند.

فیض گفت: برای حل مشکل هدایت تحصیلی در کوتاه مدت، شیوه‌نامه‌ای را تدوین و به استان‌ها ارسال کردیم که در آن رویکرد ما در هدایت تحصیلی، ظرفیت‌سازی بر اساس پاسخگویی حداکثری به تقاضای دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، حذف آزمون‌های غیراستاندارد و عضویت معاون آموزش متوسطه در شورای هدایت تحصیلی را از جمله اقدامات حوزه ستادی عنوان کرد و افزود: توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی نیاز به مبنا دارد و این مبنا نیازهای شغلی جامعه است؛ بنابراین با مهندسی معکوس می‌توان نیاز جامعه به فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف را مشخص کرد و دانش‌آموزان را به آن سمت هدایت کرد.

وی تصریح کرد: در شیوه‌نامه جدید هدایت تحصیلی، الگوی توسعه متوزان اصل نیست، بلکه آنچه اصل است علاقه دانش‌آ‌موز است و تلاش خواهیم کرد تا حد امکان ظرفیت‌ها به سمت تحقق علایق دانش‌آموز به پیش برود.

فیض خاطرنشان کرد: وظیفه مدیران و مشاوران هدایت تحصیلی گرایش‌های دانش‌آموزان است تا آنها آزادانه و آگاهانه هدایت شوند و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی از طراحی 2 فرم جدید برای هدایت تحصیلی در شیوه نامه ارسالی خبر داد و افزود: فرم اول هدایت تحصیلی یک فرم توصیه‌ای است و در فرم دوم، اولویت‌هایی برای دانش‌آموزان مشخص شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در فرم شماره 2 افرادی که در اولویت الف قرار دارند در یک محدوده زمانی اقدام به ثبت نام می‌کنند و در صورتی که در زمان تعیین شده افرادی از اولویت الف ثبت‌نام نکنند، افرادی از اولویت «ب» می‌توانند جایگزین آنها شوند و این روند تا اولویت‌های جیم و دال نیز ادامه دارد.

فیض تصریح کرد: اولویت‌ها نیز براساس معدل کتبی نمرات خردادماه سال‌های هفتم، هشتم و نهم در دروس موردنظر و همچنین علاقه افراد تعیین می‌شود و افراد باید حد نصاب لازم را کسب کنند.

وی افزود: افرادی که متقاضی ثبت‌نام در مدارس غیردولتی هستند، شامل محدودیت زمانی ثبت‌نام نمی‌شوند اما باید حد نصاب رشته مربوط را کسب کرده باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395، کد مطلب: 13951126000085، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین