پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 16 هزار و 200 نفر بی سواد مطلق در استان شناسایی شده که از این تعداد هفت هزار نفر تا کنون تحت سوادآموزی قرار گرفته اند.

شعار سال: عباس احمدی مقیم در شورای آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر تولیدی کردن هنرستان های فنی و حرفه ای، اظهار داشت: این اقدام در راستای درآمدزایی و اداره کردن هنرستانها با این درآمد انجام می شود که اگر طرح عملیاتی شود نیازی به تبلیغات برای جذب دانش آموزان به هنرستانها نیست.

وی همچنین تصریح کرد: بخشی از مصوبات آموزش و پرورش تا کنون به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشده که از جمله می توان به ورزش مدارس، طرح معرفت امور تربیتی و پژوهش سرای مدارس اشاره کرد.

احمدی مقیم با بیان اینکه 94 درصد مردم ایران باسواد هستند، اظهار داشت: همدان نیز در سالهایی که نهضت سوادآموزی شکل گرفته، اقدامات خوبی در حوزه سوادآموزی انجام داده است.

وی با اشاره به رتبه اول همدان در بازگشایی مدارس و پروژه مهر، یادآور شد: همدان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش که احتمال آسیب وجود دارد، هیچ گونه اجباری برای هدایت تحصیلی ایجاد نکرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: تنوع بخشی در درآمدهای آموزش و پرورش یکی از معضلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم و اگر به دنبال این هستیم که مدارس با مشکل روبه رو نشوند نباید به درآمدهای دولتی متکی باشیم.

احمدی مقیم با بیان اینکه دانش آموزان ترک تحصیل کرده از خانواده هایی هستند که یکی از اولیاء آنها بی سواد است، یادآور شد: امروز با وجود همت دولت، سعی شده که هیچ کودکی بی سواد نباشد که در این راستا همدان 41 کلاس زیر پنج نفر در مقطع ابتدایی، 30 کلاس در مقطع اول متوسطه و 16 کلاس در مقطع دوم متوسطه دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری 700 نفر از دانش آموزان بازمانده عشایر نیز در استان جذب آموزش و پرورش شده اند.

احمدی مقیم افزود: 398 نفر از دانش آموزانی که سال گذشه ترک تحصیل کرده بودند به طور مجدد تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با اشاره به پاداش آموزش و پرورش به بی سوادانی که در دوره های سوادآموزی شرکت کرده اند، اظهار داشت: افراد در صورت قبولی در آزمون 140 هزار تومان و مربیان 800 هزار تومان دریافت می کنند.

احمدی مقیم با بیان اینکه بر اساس آخرین پالایش صورت گرفته 16 هزار بی سواد در استان شناسایی شده اند، گفت: سهمیه آموزش استان در سال جاری سه هزار و 800 نفر بوده که تحت آموزش قرار گرفتند و 102 درصد حجم ابلاغی پوشش داده شد و همدان به رتبه سوم کشور در این زمینه دست یافت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه رجعت به بی سوادی از آفت های سوادآموزی است، یادآور شد: تحکیم سواد یکی از اقداماتی است که برای جلوگیری از رجعت به بی سوادی انجام می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان ملایر و تویسرکان بیشترین سهم را در سوادآموزی استان داشته اند، خاطرنشان کرد: رزن و نهاوند نیز در رتبه های بعدی استان در سوادآموزی قرار دارند.

احمدی مقیم با اشاره به فعالیت یک هزار و 100 نفر از دانشجویان فارغ التحصیل در سوادآموزی، اظهار داشت: این تعداد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و توانستند از این مسیر درآمد کسب کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه تعهدی برای دولت ایجاد نشد و نزدیک به هفت میلیارد تومان بابت سوادآموزی وارد استان و هزینه شد.

احمدی مقیم با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری تعداد بی سوادان استان 56 هزار نفر بوده است، گفت: هشت هزار نفر از فارغ التحصیلان ابتدایی در دهه 50 استعلام و مشخص شد که باسواد بوده و خود را بی سواد معرفی کرده اند.

وی افزود: 16 هزار و 200 نفر در استان بی سواد مطلق هستند که هفت هزار نفر از این افراد تحت سوادآموزی قرار گرفته اند.

احمدی مقیم در ادامه یادآور شد: در طول چهار سال گذشته 23 هزار نفر از بی سوادان استان آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه 187 مدرسه باید آزمایشگاه مستقل داشته باشند، گفت: از این تعداد80 مدرسه آزمایشگاه ندارند و 53 واحد نیز ناقص است که برای تجهیز آن حداقل 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش، اظهار داشت: تولیدی شدن هنرستانها باعث جذب دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای می شود.

وی با بیان اینکه تولیدی کردن رشته های فنی و حرفه ای برای اولین بار در کشور در پنج هنرستان استان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: این اقدام در بخش کشاورزی، امورباغی، گیاهان گلخانه ای، ماشین آلات کشاورزی، تولید گل های آپارتمانی، صنایع چوب و کاغذ، مکانیک خودرو، الکترونیک، متالوژی، طراحی صفحات وب، تولید پوشاک و دیگر بخش ها انجام می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همدان نیوز، تاریخ 6 دی 95، کد مطلب: 26638: www.hamedannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین