پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان با تاکید بر اینکه امسال درصد ثبت‌نامی‌ها در رشته تجربی نسبت به مدت مشابه تغییر و تفاوت چندانی نداشت، گفت: ظرفیت‌سازی برای ورود دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است.

شعار سالعباس احمدی‌مقیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص قبولی دانش‌آموزان همدانی در کنکور سراسری اظهار کرد: موفقیت دانش‌آموزان عملکرد موفق آموزش و پرورش استان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هنوز گزارش کاملی از سازمان سنجش به ما در زمینه قبولی دانش‌آموزان همدانی نرسیده است، افزود: تعداد قابل قبولی از دانش‌آموزان در رشته‌های خوب توانستند به دانشگاه راه یابند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در رتبه‌های زیر یک‌هزار نزدیک به 80 نفر شناسایی شده است، گفت: گزارش کامل در اولین فرصت به ما مخابره می‌شود که در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دانش‌آموزان حاضر نیستند در رشته‌های پایین دانشگاهی ثبت‌نام کنند به طوری که حتی حاضرند تا یک سال در پشت کنکور بمانند، یادآور شد: کیفیت قبولی در دانشگاه‌ها برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

احمدی‌مقیم با بیان اینکه اگر آمار قبولی کاهش و یا افزایش داشته باشد بدان معنا نیست که عملکرد آموزش و پرورش بد یا خوب بوده است، افزود: قبولی در کنکور به پدیده‌های متعدد بستگی دارد که یکی از این عوامل آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه اغلب دانش‌آموزان پشت کنکوری هستند و اهداف بلندی دارند، افزود: این دانش‌آموزان تا زمانی که در رشته دلخواه خود قبول نشوند حاضر به انتخاب رشته نیستند؛ ضمن اینکه تعداد دانشگاه‌های یک استان در قبولی دانش‌آموزان بسیار اثرگذار است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه رابطه بین تحصیل و اشتغال از مولفه‌های اصلی در قبولی دانشگاه به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: پدیده‌های بسیاری در قبولی اثرگذار است و نمی‌توان یک استان را با استان دیگر مقایسه کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه کنکور به عنوان یک شاخص ملی و مقایسه‌ای منسوخ شده است، اظهار کرد: تا پنج سال گذشته آمار قبولی دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها به شکل کشوری ارسال می‌شد ولی اکنون به این شکل نیست چرا که جزء شاخصه ملی به حساب نمی‌آید.

احمدی‌مقیم با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین نمرات پایه سوم دبیرستان بسیار اهمیت دارد، افزود: با توجه به ساختار جدید و استقرار پایه دوازدهم به عنوان یک شاخص اثرگذار در کشور مشاهده می‌کنیم که وضعیت همدان نسبت به میانگین کشوری مطلوب است.

وی در خصوص ازدحام دانش‌آموزان در برخی از رشته‌ها گفت: امسال با توجه به شاخص‌هایی که برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در نظر گرفته شد نمرات دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی آنها اثرگذار بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه اگر دانش‌آموزی به دلخواه خود در رشته تجربی تحصیل کند باید میانگین نمرات را کسب کند، افزود: در این زمینه ما کسی را از تحصیل در رشته دلخواه منع نکردیم و شرایط را برای آنها فراهم کردیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال درصد ثبت‌نامی‌ها در رشته تجربی نسبت به مدت مشابه تغییر و تفاوت چندانی نداشت، یادآور شد: در کنار تدابیر در نظر گرفته ظرفیت‌سازی مناسب برای ورود دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای صورت گرفت.

احمدی‌مقیم در بخشی دیگری از سخنانش اشاره‌ای به استقبال خوب دانش‌آموزان از رشته‌های فنی و حرفه‌ای کرد و افزود: افرادی در این رشته ثبت‌نام کردند که در ابتدا داوطلبانه به این مراکز رجوع داشتند در حالی که می‌توانستند در رشته‌های نظری نیز تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه جامعه و خانواده‌ها به سمتی حرکت می‌کنند که فرزندانشان زودتر وارد بازار کار شوند، گفت: حمایت خانواده‌ها در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نیز اثرگذار بوده و هست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 21 مهر 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۷۲۰۰۰۰۷۸۱ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین