پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از تراکم نام‌نویسی دانش‌آموزان در چند نقطه از شهر خبر داد و گفت: نام نویسی فقط با ارائه مدارک محل سکونت امکانپذیر است.

شعار سال: مصطفی خزاعی در همدان با اشاره به شروع ثبت‌نام دانش‌آموزان و تراکم ثبت‌نام در برخی از مناطق و مدارس همدان، اظهار کرد: در چند مدرسه با تراکم ثبت‌ نام مواجه هستیم که از جمله آن می‌توان به مدرسه راه نور، شهید دستغیب و استقلال اشاره کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این مدارس یک تراکم زیادی از مناطق شهر به این مدارس سرازیر می‌شوند، افزود: برای رفع مشکل و پیشگیری از بحران در هنگام ثبت‌نام، نام‌نویسی بر اساس مناطق مسکونی‌آموزان انجام می‌گیرد که خانواده‌ها با نشان دادن قبوض آب، برق و گاز می‌توانند فرزندان خود را در همان مدرسه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در هنگام ثبت‌ نام در صورت استیجاری بودن باید مدارک کافی برای اثبات گفته خود به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد مشکوک ثبت‌ نام به شکل موقت صورت می‌گیرد تا راستی‌آزمایی در مورد مدارک ارائه شده به مدرسه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت برای دانش‌آموزانی است که در آن منطقه ساکن هستند، یادآور شد: امسال یک تعهدنامه در زمان ثبت‌ نام از دانش‌آموان گرفته می‌شود که اگر زمانی ثابت شود که خانواده در هنگام نام‌نویسی حقیقت را نگفته بازگو نکرده‌اند باید برای جابجایی دانش‌آموز اقدام کنند.

خزاعی با اشاره با تاکید بر اینکه باور ما بر این است که اگر دانش‌آموزان از سایر مناطق دیگر به این مدارس رجوع نداشته باشند در زمان نام‌نویسی با مشکل مواجه نخواهیم شد، افزود: در گذشته معلمان این مدارس انتخابی بود و متاسفانه امروز نیز این ذهنیت برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان وجود دارد در حالی که جز مدرسه شاهد در هیچ مدرسه‌ دیگری معلم انتخابی نداریم.

وی با بیان اینکه همه معلمان بر اساس امتیاز در مدارس به کار مشغول می‌شوند، خاطرنشان کرد: بسیاری از معلمان که امتیاز بالایی به دست آوردند در مدارس حاشیه شهر هستند که این خود می‌تواند در کارایی دانش‌آموزان اثرگذار بوده و زمینه را برای رشد علمی دانش‌آموزان فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه متاسفانه هنوز ذهنیت در بین خانواده‌ها وجود دارد که معلمان این مدارس از سایر مدارس حاشیه شهر بهتر است، گفت: کل مدارس ابتدایی جز مدرسه شاهد بر اساس امتیاز سازمان‌دهی می شوند و هیچ یک از معلمان در نوع انجام خدمت تفاوتی با یکدیگر ندارند.

وی با تاکید بر اینکه انتظار ما از خانواده این است که در زمان ثبت‌ نام فرزندان خود با آموزش و پرورش همراهی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: باید به ظرفیت‌های کلاس‌ها توجه داشته باشند چراکه زمانی با اصرار خانواده‌ها مجبور هستیم کلاسی که ظرفیت آن 30 نفر است باید با اصرار والدین 40 نفر در آن کلاس نام‌نویسی کنیم.

خزاعی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی بعد از گذر زمان شکایت خانواده‌ها از شلوغی محیط تبدیل به معضل برای آموزش و پرورش می‌شود، افزود: هر مدرسه دارای یک ظرفیتی است که بیش از آن نمی‌توان ثبت‌ نام کرد چراکه شلوغی کلاس‌ها بر روی یادگیری دانش آموزان اثرگذار است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان ما مشکل ثبت‌ نام نداریم، گفت: مشکل در چند نقطه از همدان است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بسیاری از مشکلات حل شود و نسبت به سال‌های گذشته از آسیب‌ها در امان باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 23 خرداد 1396، کد مطلب:13960320001668 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین