پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
خبرگزاری رویترز نوشت سخنرانی امروز چهارشنبه وزیر خارجه آمریکا می‌تواند آخرین ضربه واشنگتن به تل‌آویو پس از قطعنامه ضدصهیونیستی شورای امنیت باشد.

شعار سال: خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در یک سخنرانی، دیدگاه خود را درمورد پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها ارائه خواهد کرد. این سخنرانی کری چند روز پس از آن انجام می‌شود که آمریکا راه را برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل هموار کرد؛ قطعنامه‌ای که در آن توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق فلسطینی درخواست شده است.

پیش‌بینی می‌شود، این سخنرانی که حدود یک ماه پیش از کنار رفتن باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و روی کار آمدن دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور مطرح می‌شود، آخرین اظهارات دولت اوباما درباره مناقشه‌ای یک دهه‌ای باشد که کری امیدوار بود بتواند در دوره تصدی خود در وزارت خارجه آمریکا آن را حل و فصل کند.

رویترز در ادامه نوشت: این سخنرانی کری همچنین می‌تواند «نیش آخر» دولت اوباما به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باشد که از زمان روی کار آمدن اوباما، همواره روابطی پر تنش با او داشته است.

آمریکا روز جمعه در رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قطعنامه‌ای ضد شهرک‌سازی اسرائیل، رویکرد دیرینه خود را در محافظت دیپلماتیک از اسرائیل زیر پا گذاشت و به این قطعنامه رای ممتنع داد. در پایان، این قطعنامه ضد اسرائیلی با ۱۴ رای مثبت، یک رای ممتنع و بدون رای منفی تصویب شد.

یک دیپلمات بلندپایه وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت کری در سخنرانی خود، که قرار است ساعت ۱۱ به وقت محلی (۱۶ به وقت گرینویچ) در وزارت خارجه برگزار شود، در مورد رای ممتنع آمریکا به این قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهاراتی را مطرح می‌کند.

وی افزود: «ما معتقدیم راه حل تشکیل دو کشور به منظور پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین در معرض خطر است و اکنون ضروری است درمورد نتایج رایزنی‌های فشرده‌ای که طی سال‌های اخیر در این زمینه انجام شده است اطلاع رسانی کنیم.»

بر اساس اسن گزارش، کری در این سخنرانی همچنین به اتهامات «گمراه کننده» مقامات اسرائیلی در مورد اینکه دولت اوباما زمینه را برای تصویب این قطعنامه هموار کرده است، اشاره خواهد کرد.

از سوی دیگر، شهرداری بیت‌المقدس، که از تصویب این قطعنامه در شورای امنیت نگران و عصبانی است، قصد دارد روز چهارشنبه درخواست‌ها را درمورد صدور مجوز برای ساخت صد‌ها واحد مسکونی جدید برای اسرائیلی‌ها در مناطقی بررسی کند که اسرائیل سال ۱۹۶۷ آن‌ها را به اشغال خود درآورد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 8 دی 95، کد مطلب: 5915212: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
0
اینم یه بازی ظاهریه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین