پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا، اظهارات کری را مایوس کننده خواند.

شعارسال: به نقل از المیادین ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنرانی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به ایراد سخنرانی پرداخت.

نتانیاهو در این سخنرانی که بصورت زنده از تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز پخش شد، گفت: اگر جان کری بجای صرف کردن زمان برای حمله به شهرک‌ سازی‌ها، همین زمان را برای پیش‌برد صلح فلسطین-اسرائیل صرف می ‌کرد، تاکنون موفق شده بود.

وی با مایوس کننده خواندن سخنرانی کری، ادعا کرد: اسرائیلی‌ها نیازی به سخنرانی‌های سران خارجی درباره صلح ندارند.کری به‌ غلط میان ساختن یک خانه در قدس و حملات فلسطینیان، برابری ایجاد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه کشورهای خاورمیانه در حال متلاشی شدن هستند، ادامه داد: فلسطین و اسرائیل باید مستقیم و بدون پیش ‌شرط مذاکره کنند اما آنها از مذاکره برای صلح دوری می‌ جویند. ما منتظر همکاری با کنگره و دولت جدید آمریکا هستیم تا برای برطرف کردن این قطعنامه تلاش کند.

نتانیاهو همچنین با ابراز امیدواری در این خصوص که دولت روبه ‌پایان «باراک اوباما» بیش از این به اسرائیل در سازمان ملل صدمه وارد نکرده بود، افزود: عدم پذیرش اسرائیل از سوی فلسطینیان و تمرکز آنها بر عملیات استشهادی چیزی است که دنیا باید روی آن تمرکز کند اگر می‌خواهد صلح را پیش ببرد.

وی تلویحا با رد احتمال صلح با فلسطین ادعا کرد: چگونه می ‌توان با کسی که اصل موجودیت شما را قبول ندارد، صلح کرد؟

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه مناقشات فلسطین و اسرائیل ‌نه بخاطر شهرک ‌سازی‌ها بلکه بخاطر مخالفت فلسطینیان با اصل موجودیت اسرائیل است، تاکید کرد: فقط می‌توانم تاسف خود را بیان کرده و بگویم که شرم‌آور است که جان کری این حقیقت ساده را نمی‌ بیند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 8دی1395، کدخبر: 5916628: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین