پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درصدد است دولت منتخب آمریکا و دوستانش در کنگره را ترغیب کند تا کشورهایی را که علیه این رژیم در شورای امنیت رأی داده‌اند متحمل خسارت اقتصادی کند.

شعارسال: در میان عواقب رو به رشد رأی‌گیری روز جمعه هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل که فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر خشمگین اسرائیل علیه کشورهای رأی‌دهنده دست به کار شده است.

نتانیاهو ظاهراً یکشنبه شب تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و کنگره آمریکا را به کار گیرد تا تلاش دولت «باراک اوباما» برای فراهم آوردن شرایط برای شورای امنیت به منظور تأیید اصول و قوانین تشکیل یک دولت فلسطینی را بلوکه کنند.

کانال 2 اسرائیل گزارش کرد، نتانیاهو به همکاران خود در پشت درهای بسته گفته است: «آنها به صورت ما تف انداخته‌اند. ما واکنش تندی نشان خواهیم داد».

طبق این گزارش، نتانیاهو عصر روز یکشنبه، دیدار 40 دقیقه‌ای با «دن شاپیرو» سفیر آمریکا سرزمین اشغالی داشته است و وی را برای ارائه توضیحات در خصوص اینکه به چه دلیل آمریکا به قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل درباره توقف شهرک‌سازی اسرائیل، رأی ممتنع داده و آن را وتو نکرده است، احضار کرد.

نتانیاهو پیش از آن دیپلمات‌های 12 کشوری که به نفع قطعنامه ضداسرائیلی شورای امنیت رأی مثبت دادند و این کشورها در سرزمین اشغالی نمایندگی دارند را احضار کرد.

از طرف دیگر رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که به بهانه تصویب قطعنامه ضد شهرک‌سازی اسرائیلی در شورای امنیت، طی دو هفته آینده طرح ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین دیگر در قدس اشغالی را تصویب کند.

بر اساس گزارش روزنامه «اسرائیل هیوم»، کمیته محلی برنامه ریزی و ساخت و ساز شهرداری بیت‌المقدس چهارشنبه هفته گذشته ساخت 2600 واحد صهیونیست‌نشین را در شهرک «غیلو»، ساخت 2600 واحد صهیونیست‌نشین دیگر در شهرک «گفعات همتوس» در نزدیکی «بیت صفافا» و نیز ساخت 400 واحد صهیونیست‌نشین در شهرک « رمات شلومو» در شمال قدس اشغالی را تصویب کرده و مجموع این واحدهای به 5600 عدد می‌رسد.

طبق گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، نتانیاهو در حال حاضر با دولت ترامپ و دوستانش درکنگره آمریکا وارد تعامل شده است به امید آنکه بتواند اقدامات شورای امنیت علیه شهرک‌سازی اسرائیل را مهار کند.

کانال 2 اسرائیل گزارش کرد، هدف نتانیاهو این است که از تیم ترامپ بخواهد که از نظر اقتصادی به کشورهایی لطمه وارد کند که علیه اسرائیل در سازمان ملل رأی دادند یا اینکه قصد دارند در آینده علیه این رژیم رأی بدهند.

طبق این گزارش، ترس نتانیاهو این است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی چند روز آینده خود درباره خاورمیانه، اصول یا پارامترهایی را برای یک دولت فلسطینی تعیین کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نگران است که در روزهای پایانی دولت اوباما، دولت آمریکا به دنبال قطعنامه‌ای برای حفظ و مصون نگه داشتن پارامترهایی باشد که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است.

کانال 10 اسرائیل گزارش کرد، فرانسه قرار است کنفرانسی را در 15 ژانویه سال آینده میلادی درباره درگیری صهیونیست‌ها و فلسطینیان برگزار کند نتانیاهو نیز احتمال می‌دهد کری در آن شرکت کند در آن نشست کمیته چهارجانبه خاورمیانه (آمریکا، سازمان ملل، روسیه و اتحادیه اروپا)، در خصوص مواضع خود با یکدیگر همکاری خواهند کرد و سپس در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری اوباما، در این زمینه به شورای امنیت مراجعه خواهند کرد.

طبق این گزارش، احتمال می‌رود که نتانیاهو نشست با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در نشست سالانه مجمع اقتصاد جهانی در داووس که ماه آینده برگزار می‌شود را لغو کند.

وی همچنین گفته است که تمایلی به برگزاری نشست با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین نیز ندارد و همچنین سفرای سنگال و نیوزلند که از قطعنامه ضداسرائیل حمایت کردند را نیز فراخواند.

نتانیاهو روز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه در بیت‌المقدس درباره موضع اسرائیل در خصوص قطعنامه 2334 گفت: «ما تردید نداریم که دولت اوباما آغازگر این قطعنامه بود و از آن حمایت کرد و هماهنگی‌های آن را انجام داد و برای تصویب آن اصرار ورزیده است».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6دی1395، کدخبر: 13951006000875: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین