پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اقدام نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر محکوم کردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این رژیم، استقبال کرد.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری آناتولی، نتانیاهو با صدور بیانیه ای درباره این اقدام نمایندگان آمریکا عنوان کرد: پس از آن تصمیم توهین آمیز و ضد اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل، مجلس نمایندگان آمریکا با رد این قطعنامه، بطور چشمگیری حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرد. من از این اقدام نمایندگان آمریکا استقبال می کنم و از آنها تشکر می کنم که چنین تصمیمی را اتخاذ کردند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه با اکثریت آرا قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه اخیر خود از رژیم صهیونیستی خواسته بود به فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.

نمایندگان کنگره آمریکا با ۳۴۲ رای در مقابل ۸۰ رای با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مخالفت کردند.

در این رای گیری اکثریت قریب به اتفاق حزب جمهوری خواه به این مساله رای داد و بخش زیادی از دموکرات ها نیز به آن رای دادند.

متن تصویب شده از سوی نمایندگان کنگره آمریکا خواستار لغو قطعنامه شورای امنیت شده است.

«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه رای گیری برای متن مذکور گفت که دولت از همپیمان ما (رژیم صهیونیستی) دست کشیده و این در حالی است که اسرائیل بیش از گذشته به ما نیاز دارد.

در متن مذکور که از سوی نمایندگان آمریکا تایید و تصویب شده خواستار لغو قطعنامه و یا تجدید نظر در آن شده است تا زمینه برای حل و فصل درگیری ها از طریق مذاکرات دو جانبه مستقیم بین فلسطینی ها و صهیونیست ها فراهم شود.

در قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت که در ۲۳ دسامبر با رای ۱۴ کشور و امتناع آمریکا از رای دادن به تصویب رسید، از تل آویو خواسته شده به شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.

چنین قطعنامه ای پس از سال ۱۹۶۷ میلادی برای نخستین بار است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی تصویب می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17دی1395، کدخبر: 3870144: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین