پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
دبیرکل ائتلاف نیروهای مقاومت فلسطین با بیان اینکه قطعنامه‌های شورای امنیت هیچ گاه قدرت بازدارندگی در برابر تجاوزگری صهیونیست‌ها نداشته گفت: سوریه به زودی با خلاصی از تروریسم، حمایت از فلسطین را به رأس اولویت‌هایش باز می‌گرداند.

شعار سال: «خالد عبدالمجید»، دبیر کل ائتلاف نیروهای مقاومت فلسطین در دمشق پیروزی سوریه و متحدانش در راس آن جمهوری اسلامی ایران در حلب را تبریک گفت و افزود: آزادی حلب پیروزی بزرگ برای همه جبهه مقاومت بود.

وی افزود: سوریه قبل از روبرو شدن با این جنگ، تنها کشور عربی حامی واقعی مساله فلسطین و مقاومت اسلامی در لبنان بود و البته جمهوری اسلامی ایران در حمایت و پشتیبانی از مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری بیشترین لطف را داشته بر خلاف کشورهای عربی بزرگی که مسئولیت خود در قبال برادران فلسطین و رنج و آلام آنها را به فراموشی سپرده اند.

دبیرکل ائتلاف گروه های مقاومت فلسطین تاکید کرد: پیروزی های بی وقفه جبهه مقاومت در سوریه به پایان بحران سوریه منجر خواهد شد و به زودی مساله فلسطین به صدر مسائل جهان اسلام باز خواهد گشت.

وی افزود: دشمن صهیونیستی با حمایت از تکفیری ها می خواهد آتش جنگ در سوریه همچنان شعله ور بماند تا رویارویی جبهه مقاومت با این رژیم اشغالگر را که پیش از این متحمل شکست های سنگینی شده به عقب اندازد.

عبدالمجید موضع مصر در قبال قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را مایه سرافکندگی برای ملت فلسطین دانست.

وی افزود: ملت فلسطین هنوز به کشورهای عربی برای حمایت بیش تر از آرمان های فلسطینی امید دارند و جای تعجب است در حالی که کشورهای دیگر که ارتباط کمتری با قضیه فلسطین دارند برای وادار کردن اسرائیل به توقف شهرک سازی صهیونیست ها جدی ترند در حالی که مصر در مقام کشور برادر فلسطین تحت فشار آمریکا خواستار تعویق رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه مصر برای توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی شده بود.

این مسئول فلسطینی گفت: سیاست رژیم صهیونیستی در ادامه شهرک سازی ها در اراضی اشغالی و نقض توافقنامه ژنو و همه منشورهای بین المللی که خواستار توقف فوری شهرک سازی است نشان می دهد دشمن صهیونیستی متاثر از چنین قطعنامه هایی نمی شود.

وی افزود: اما چیزی که تاثیرگذار است موضع کشورهای عربی است که در راستای منافع دشمن صهیونیستی با یکدیگر سر جنگ دارند و نقش خود را در حمایت از ملت فلسطین علیه اشغالگری سرزمین هایشان حتی در کلام و مواضعشان به فراموشی سپرده اند.

عبدالمجید با اشاره به اینکه برخی مفاد این قطعنامه به حق ملت فلسطین در مقاومت برابر دشمن صهیونیستی لطمه زده گفت: نباید اسیر توهمات شد و این قطعنامه را پیروزی واقعی برای قضیه فلسطین دانست.

دبیر کل ائتلاف نیروهای مقاومت فلسطین گفت: قطعنامه مزبور دشمن صهیونیستی را به اجرای آن ملزم نمی کند بنابراین هیچ ارزشی ندارد و سرنوشت آن مشابه دیگر قطعنامه هایی است که اجرایی نشده است.

عبدالمجید با بیان اینکه سابقه قطعنامه های بین المللی در خصوص قضیه فلسطین ناامید کننده است، گفت: این قطعنامه ها هیچ گاه بازدارنده رژیم اشغالگر از تجاوزگری نبوده است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه قطعنامه شورای امنیت سیلی سیاسی به رژیم صهیونیستی و آمریکاست اما صرفا در ابعاد رسانه ای، دیپلماتیک و معنوی برای ملت فلسطین موثر است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه ای را به رای گذاشت که خواستار پایان شهرک سازی اسرائیل می شود.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که مصر تحت فشار اسرائیل و دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا خواستار به تعویق افتادن رای گیری در خصوص پیش نویس این قطعنامه شده بود.

نیوزلند، مالزی، ونزوئلا و سنگال که از پیش نویس قطعنامه حمایت کرده بودند خواستار رای گیری شدند.

آمریکا، که معمولا چنین قطعنامه‌هایی را وتو می‌کرد، به این قطعنامه رای ممتنع داد و 14 عضو دیگر شورای امنیت به آن رای مثبت دادند.

مسئولان غربی گفته بودند که آمریکا قصد ندارد از صدور قطعنامه جلوگیری کند. این بازگشتی عمده از سیاست آمریکا در حمایت از شهرک سازی اسرائیل قلمداد خواهد شد.

احتمال حمایت آمریکا از قطعنامه موجب بروز انتقاد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شده بود. نتانیاهو و ترامپ خواستار وتوی قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا شدند.

قطعنامه قبلی علیه اسرائیل 37 سال پیش تصویب شده بود و این بار نیز بر خلاف سنت چند دهه اخیر، امریکا قطعنامه را وتو نکرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 دی 1395، کد مطلب: 13951006001141، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین