پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
آیا تا به حال درباره ی زامبی های خونخواری که به دنبالتان هستند خواب دیده اید؟ مطالعه ی جدیدی که در مجله ی Dreaming منتشر شد، علت این موضوع را زیادی روی اخیر شما در دیدن سریال The Walking Dead (مردگان متحرک) می داند. پژوهشگران پی برده اند که آنچه شما هنگام بیداری نگاه می کنید، می تواند بعداً هنگامی که به رختخواب می روید، در خوابتان نفوذ کند.

شعار سال: برای این مطالعه، ۱۲۸۷ شرکت کننده ی ترکیه ای بین ۱۰ تا ۶۰ سال، پرسشنامه ای را در مورد دیدن سریال خود در شب قبل، و آنچه در مورد آن خواب دیدند، تکمیل نمودند. آنها همچنین اطلاعات مربوط به محتوای سریالی و آنچه در مورد آن خواب دیدند را درج کردند. پژوهشگران دریافتند که شرکت کنندگانی که سریال های خشن می دیدند، به دیدن خوابهای خشن گرایش داشتند، در حالی که افرادی که رسانه های جنسی استفاده کردند، گرایش به دیدن خوابهای جنسی داشتند. در حقیقت، آنهایی که پیش از خواب ۹۰ دقیقه رسانه ی خشن استفاده کردند، احتمال دیدن خواب خشن در آن شب برای آنها ۱۳ برابر بیشتر بود.

و این شامل انواع رسانه می شود. تلویزیون، اینترنت، دی وی دی، فیلم ها، بازی های ویدیویی و موسیقی.

پس آیا این بدان معناست که اگر شما یک قسمت از سریال Westworld (دنیای غرب) را مشاهده کردید، آن شب حتماً خوابهای آشفته ی پر از هوش مصنوعی می بینید؟ دقیقاً اینطور نیست.

برد بوشمن، نویسنده ی همکار در مطالعه و استاد ارتباطات و روانشناسی در دانشگاه ایالت اوهایو می گوید، «این حقیقت که استفاده از رسانه ی خشن و جنسی، با افزایش بسیار زیاد خوابهای مرتبط، قدرت رسانه را که ممکن است بر زندگی ما در خواب داشته باشد، نشان داد.»

خب، آیا سریال های تلویزیونی محبوب شما باعث خواب های آشفته می شوند؟ یا آیا خواب های شما از نوع رسانه ای که استفاده می کنید تأثیر می پذیرد؟

بوشمن می گوید، «حداقل این امکان وجود دارد که افرادی که خواب های خشن تر یا جنسی تر می بینند، احتمال اینکه در طول روز به دنبال چنین محتوایی باشند بیشتر است. یک احتمال دیگر این است که شاید رابطه ی علت و معلولی بین این دو باشد و یا عامل دیگری با مصرف رسانه ای و محتوای خواب مرتبط باشد. اما من معتقدم که قابل قبول ترین توضیح، این است که رسانه ای که ما استفاده می کنیم بر خواب های ما اثر می گذارد.

به نظر می رسد که نوع رسانه ای که استفاده می کنیم ، می تواند بر ناخودآگاه ما تأثیر بگذارد، حتی زمانی که در خواب فرو رفته ایم. پس اگر نمی خواهید خوابهای خشن ببینید، شاید دیدن یک قسمت از سریال feel-good آن چیزی باشد که پزشک توصیه کند.

و اگر به دنبال این هستید که بهترین خواب مطلق خود را داشته باشید، بهترین کار این است که تمرین کنید از گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی خود حداقل در مواقع نزدیک به زمان خوابتان دوری کنید. نور آبی ساطع شده از این صفحات نمایش می تواند کمیت و کیفیت خوابی که در آن شب دارید را مختل سازد.

شما چه فکر می کنید؟

سریال تلویزیونی محبوب شما چیست؟ آیا تابه حال خوابهای شما تحت تأثیر رسانه هایی که در ساعات بیداری استفاده کردید، قرار گرفته است؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید!

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری همدان ورزش، تاریخ 7 دی 95، کد مطلب: 29396: www.hamedanvarzesh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین