پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
مدیرعامل انجمن ام اس استان البرز از وجود 3100 بیمار مبتلا به ام اس در البرز خبر داد و گفت: هزارو 900 نفر از این تعداد تحت پوشش انجمن قرار داشته و از خدمات انجمن ام اس استان البرز استفاده می‎کنند.

شعار سال: ویدا محمودی گفت: سه هزارو 100 بیمار مبتلا به ام اس در استان البرز وجود دارد که از این تعداد هزارو900 نفر تحت پوشش انجمن ام اس قرار داشته و از خدمات انجمن استفاده می‌کنند.

محمودی افزود: دو سوم از مبتلایان ام اس در استان البرز را بانوان و یک سوم دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای عضویت در انجمن ام اس برای بیماران اشاره کرد و گفت: انجمن ام اس با برگزاری کلاس‌های آموزشی مداوم اطلاعات مبتلایان را در خصوص ام اس افزایش می‌دهد.

مدیرعامل انجمن ام اس استان البرز اضافه کرد: علاوه بر این جلسات مشاوره تغدیه، مشاوره فردی و مشاوره گروهی نیز در این انجمن برای بیماران عضو برگزار می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: انجمن ام اس با برخی از مراکز توانبخشی قراردادهایی را به ثبت رسانده است تا بیماران پس از مراجعه به این مراکز از تخفیفاتی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر ثبت قرارداد با مراکز توانبخشی، با چند باشگاه ورزشی نیز این قراردادها امضا شده تا اعضای انجمن ام اس بتوانند با هزینه کمتری از امکانات ورزشی استفاده کنند.

محمودی در ادامه به وضعیت تامین داروهای مورد نیاز مبتلایان به ام اس اشاره کرد و گفت: حدودا از سه سال گذشته تا کنون داروهای ایرانی مورد نیاز بیماران ام اس در استان البرز به صورت رایگان در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

وی به مشکلات مبتلایان ام اس برای تامین داروهای خارجی اشاره کرد و گفت: هر بیمار مبتلا به ام اس ماهیانه باید بین 700 تا 800 هزار تومان برای تامین داروهای خارجی هزینه کند که با پیگیری‌های انجمن از شش ماه پیش یک سوم از این هزینه برای بیماران استان البرز توسط سازمان غذا و دارو پرداخت می‌شود.

محمودی افزود: علاوه بر اینها، تا حد امکان وسایل کمکی همچون ویلچر و واکر نیز از طریق انجمن در اختیار بیماران نیازمند قرار داده می‌شود.

وی در پایان به مشکلات انجمن به خصوص فقدان یک مکان ثابت در اختیار انجمن ام اس استان البرز اشاره کرد و گفت: مکان کنونی به صورت موقت در اختیار انجمن قرار گرفته است و یکسال دیگر مهلت استفاده از آن تمام می‌شود، بنابراین از خیرین و مسئولین تقاضا می‌کنیم در این خصوص چه در مورد در اختیار گذاشتن یک زمین و چه در مراحل ساخت ساختمان انجمن به ما یاری رسانند.

گفتنی است علاقه‌مندان به دریافت اخبار و اطلاعیه‌های انجمن ام اس استان البرز می‌توانند با ارسال پیام به شماره 09195574074 به عضویت کانال تلگرامی این انجمن درآیند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 8 دی 95، کد مطلب: 9510-5790-5: www.alborz.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین