پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 99 هزار دلار صنایع‌دستی از گمرک استان به خارج از کشور صادر شده است.

شعار سال : بهمن عسگری صبح امروز در کارگروه اختصاصی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیشترین حجم صادرات صنایع‌دستی استان با توجه به تغییر کاربری گسترده نمد و استفاده در بخش‌های مختلف زینتی و صنعتی به نمد اختصاص یافته است.

وی افزود: 10 رشته صنایع دستی استان دارای نشان ملی و 7 رشته از جمله نمد دارای نشان بین‌المللی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صنایع دستی ارزانترین راه رسیدن به اشتغال مولد است، بیان کرد: 6 هزار و 500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی و 5 هزار و 400 کارگاه فعال و غیرفعال صنایع دستی در استان فعالیت می‌کنند.

عسگری با اشاره به اهمیت حمایت از مشاغل در استان خاطرنشان کرد: 294 طرح صنایع دستی در استان با تخصیص 310 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی و 1 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان از ظرفیت‌های مناسبی برای انجام ورزش‌های ماجراجویانه برخوردار است، بیان کرد: 6 باشگاه رفتینگ با قابلیت جذب سالانه بیش از 4 هزار گردشگر داخلی در حاشیه زاینده‌رود فعالیت می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 8 آذر 1394 کد مطلب : 930015 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین