پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹
فصل زمستان یکی از زیباترین فصل های گردشگری چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که هم اکنون این جاذبه های گردشگری در حال رخ نمایی هستند.

شعار سال: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های گردشگری و توریستی کشور به شمار می‌رود که هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است. این استان دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است.

چهارمحال و بختیاری با داشتن جاذبه‌های گردشگری مختلف از جمله تالاب، رودخانه، جنگل، کوهستان‌های مرتفع و... هرساله میزبان مسافران بسیاری است.

انباشت برف در ارتفاعات استان سبب شده معروف‌ترین رودخانه‌های دائمی جنوب غربی و مرکزی ایران یعنی کارون، زاینده‌رود در ارتفاعات این استان شکل گیرند. جنگل‌های بلوط، زالزالک و برخی دیگر از گیاهان پهن‌برگ و نیز آبشارها، غارها، چشمه‌سارها با آب فراوان، مناطق حفاظت‌شده، گردشگاه‌ها و گرداب‌ها از دیگر عوامل طبیعی و اکو توریسم استان محسوب می‌شوند.

فصل زمستان یکی از زیباترین فصل های گردشگری این استان به شمار می رود که بدیع ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری زمستان در این استان رقم می خورد. این جاذبه های گردشگری زمستانی در کمتر جایی از ایران و حتی جهان احتمال اتفاق افتادن را دارد و تنها در این استان قابل مشاهده است.

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری فصل زمستان چهارمحال و بختیاری یخ زدن تالاب بین المللی چغاخور استیکی از زیباترین جاذبه های گردشگری فصل زمستان چهارمحال و بختیاری یخ زدن تالاب بین المللی چغاخور است. یخ زدگی این تالاب منظره ای بسیار زیبا ایجاد می کند که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. قطر بالای یخ زدگی سطح آب و استحکام آن زمینه را برای راه رفتن بر روی تالاب فراهم می کند و بسیار از مسافران می توانند بر روی یخ ایجاد شده بر سطح آب راه بروند و خاطره بسیار زیبا را برای خود در این منطقه رقم بزنند.

منظره کوهستان های پر برف در کنار تالاب و باغات پوشیده از برف منظره ای بسیار زیبا برای خلق زیباترین عکس های خانوادگی فراهم کرده است.

در کنار ارتفاعات همجوار این تالاب یک مرکز اقامتی مجهز توسط یکی از شرکت های پتروشیمی کشور راه اندازی شده که خدمات گردشگری و اقامتی را به عموم مردم ارائه می دهد. این مرکز اقامتی دارای پارک کودک، رستوران و ... است.

مسافران این منطقه همچنین می توانند از شهر بلداجی که نزدیک تالاب است دیدن کنند و سوغاتی های خود را شامل گز بلداجی، سوهان، نبات، پولکی و... را از کارگاه های تولیدی این منطقه خریداری کنند.

کوهرنگ چهارمحال و بختیاری معروف ترین منطقه گردشگری زمستانی منطقه جنوب غربی کشور به شمار می رود که هرساله در زمستان مسافران بسیاری از جنوب به این منطقه سفر می کنند.

گذر از میان دیوارهای برفی با ارتفاع بالای دو متر از زبیاترین جاذبه های گردشگری این منطقه است که برای مسافران بسیار خاطره انگیز است.

این منطقه جاذبه ها گردشگری زمستانی بسیاری دارد که در یک سفر سه روزه به این منطقه می توان تمام جاذبه های گردشگری زمستانی این منطقه را بازدید کرد و لذت برد. آبشار شیخ علیخان یکی از زیباترین مناطق گردشگری کوهرنگ به شمار می رود که در کنار روستای تاریخی شیخ علیخان قرار دارد.

*قندیل بستن آبشار شیخ علیخان

این آبشار در زمستان به علت تشکیل قندیل های یخی در اطراف تالاب یکی از زیباترین آبشار های کشور به شمار می رود که تورگردان ها مسافران بسیاری را از نقاط مختلف کشور برای مشاهده زیبایی این آبشار و قندیل ها به این منطقه می آورند.


در کنار این تالاب روستای تاریخی شیخ علیخان، منظره ای دیدنی برای بازدید مسافران و گردشگران فراهم می کند که با چگونگی زندگی در پر برف ترین منطقه کشور آشنا شوند. اهالی این روستا نیز در کنار آبشار به فروش محصولات تولیدی خود از جمله عسل، کشک و... می پردازند.

آبشار تونل کوهرنگ یکی دیگر از جاذبه های گردشگری منطقه است که در دامنه جنوبی ارتفاعات شهر چلگرد قرار دارد.

کف ایجاد شده از شدت ریزش آب در کنار برف های منطقه زیبایی وصف ناپذیری ایجاد می کند که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. بسیاری از مسافران و گردشگران ساعت ها به این آبشار خیره می شوند و از زیبایی آن لذت می برند.

چشمه دیمه یک از با اهمیت‌ترین و زیباترین جاذبه طبیعی کوهرنگ به شمار می رود و اطراف این چشمه مراتع حاصلخیز، درختان بلند بلوط، کیکم و سایر درختان سردسیری، قامت برافراشته‌اند.

این مکان به دلیل دارا بودن فضاهای سرسبز و خرم و راه دسترسی آسفالته و سرویس بهداشتی و سکوی نشیمن اطراف خود از دیر باز به عنوان یکی از تجمع گاه های ایلات و عشایر بختیاری و گردشگران شناخته شده است.

مناظر زیبا و چشمگیر و فضاسازی اطراف چشمه، این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاه های شهرستان کوهرنگ، استان و کشور قرار داده است.

جوشش آب در این چشمه با حجم زیاد و زلالی آب از زیبایی های خیره کننده آن است.

*لذت اسکی در کنار آبشار

پیست اسکی کوهرنگ مهمترین جاذبه گردشگری زمستانی این منطقه است که مسافران و گردشگران بسیاری را راهی این منطقه می کند. پیست اسکی این شهرستان یکی از معروف‌ترین پیست‌ها و باسابقه‌ترین پیست‌های کشور محسوب می‌شود که در سال ۱۳۵۴ افتتاح‌شده است.

پیست اسکی چلگرد کوهرنگ ۸۰۰ متر طول و شیب بسیار مناسب ۲۰ درصد دارد که هوای آفتابی آن در بیشتر روزهای زمستان، انباشت حجم بسیار زیاد برف و راه دسترسی آسان، این پیست را در منطقه زاگرس مشهور ساخته است.

این پیست یکی از شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین پیست‌های اسکی زاگرس است و در مجاورت تونل اول کوهرنگ و در قسمت شرقی کوه قرار دارد.

این پیست اسکی تنها پیست اسکی کشور است که زمینه اسکی کردن در کنار آبشار را فراهم می کند.

شهرستان کوهرنگ در فصل زمستان به‌واسطه داشتن پیست اسکی و جاذبه‌های زمستانی مقصد گردشگری مسافران بسیاری از استان‌های کشور ازجمله اصفهان، خوزستان، تهران و... استفرزاد حسینی بخشدار مرکزی کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ در فصل زمستان به‌واسطه داشتن پیست اسکی و جاذبه‌های زمستانی مقصد گردشگری مسافران بسیاری از استان‌های کشور ازجمله اصفهان، خوزستان، تهران و... است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ورود مسافران در روزهای پایانی هفته در این منطقه رو به افزایش است.

بخشدار مرکزی کوهرنگ تاکید کرد: سه هتل در شهر چلگرد استان چهارمحال و بختیاری آماده اسکان مسافران و گردشگران است.

حسینی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای پذیرایی و ارائه خدمات گردشگری در این منطقه به مسافران و گردشگران اندیشیده شده است.

وی افزود: ورود مسافران و گردشگران به شهرستان کوهرنگ موجب رونق گردشگری در این منطقه می شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 11 دی 1395، کد مطلب: 3860975:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین