پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
بابا آب داد. بابا نان داد. بابا زندگی اش را داد تا فرزندانش بتوانند شکم خود و دوباره، فرزندانشان را سیر کنند.

شعار سال: شهرستان کوهستانی سمیرم از دیرباز با هوای مطبوعش در فصول گرم سال به داشتن آب و هوایی خوش معروف بوده. در این آبو هوا شاهد روییدن انواع میوه ها و سبزی ها و داشتن فضایی سبز و خاص بوده ایم.

سیب میوه ی اصلی و محصول اصلی کشاورزی این شهرستان معرفی شده و می باشد.

در چند سال اخیر شاهد خشکسالی های زیادی بوده ایم که خسارت های بسیار و غیرقابل جبرانی به این محصول زده است. همچنین یکی دو سالی که خوشبختانه و شکر خداشاهد بارش خوبی بوده ایم متاسفانه با سرمای زیاد و دور از انتظار در اوایل بهار گل های درختان سیب را سرما زده است.

حال با امید اینکه این محصول در ادامه بتواند منبع درآمدی برای این شهرستان باشد ولی ناخودآگاه همه به این فکر فرو می روند که در صورت مواجهه بیش از حد با مشکل کمبود سیب و نبودن منبع درآمد که واقعا در کل درآمد شهرستان تاثیرگذار است چه باید کرد؟

آیا می توان تا ابد چشم به درختان سیب دوخت و تنها از این راه کشاورزی به فکر درآمد و منابع درآمدی و کاری شهرستان سمیرم بود؟

آیا وقت آن نیست که با درایت مسئولان و سرمایه گذاری سرمایه گذاران و همکاری مردم منابع شغلی و درآمدی دیگری ایجاد نمود؟

آیا وقت آن نیست که پولدارانی که از همین میوه سیب میلیونر و یا حتی میلیارد شده اند کمی سر کیسه را شل کنند و نه فقط برای بقیه مردم بلکه برای خود و شهر خود و اعتبار خود همتی کنند؟

آیا وقت آن نیست مردم ، خود به فکر اینده خود باشند و حداقل به فکر پرورش محصولات پربازده دیگری باشند؟

آیا وقت آن نیست که خودمان قبول کنیم که سمیرم شهرستان است و باید با محیط و فرهنگ شهریدیگران راهم ترغیب که به میلسرمایه گذاری داشته باشند؟

آیا وقت آن نیست که باگریز از محله گرایی و دعوا نکردن بر سر مکان ادارات و شرکت ها و مکان های منبع درآمد بگداریم هر جایی از شهر که باشد باعث پیشرفت شهر گردد؟

در ادامه باید باید جمله ی درباره وبلاگ را تکرار کنم:

درباره نداریم! همانطور که دیگر فرصت هم نداریم!
فقط یه سمیرم داریم که دلمون میخواد یه روزی پیشرفت کنه!

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ سمیرم بام ایران، تاریخ 11 خرداد 92 ، کد مطلب: 70: www.lovelysemirom.blogfa.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین