پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل گفت: به منظور مصرف بهینه از منابع آب چاه‌های مصرفی این شهرستان بدون صدور مجوز بهره‌برداری نمی‌رسد.

شعار سال: احمد منفرد صبح امروز در شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان در استان و با بهره‌مندی رودخانه هراز باید در ذخیره‌سازی آب تلاش و برنامه‌های گسترده‌ای انجام داد، اظهار داشت: هم‌اکنون در رودخانه هراز این شهرستان اجرای پروژه مهم و ملی در دست اجراست که با بهره‌برداری آن مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی حداقل پنج شهرستان استان تامین می‌شود.

وی با تاکید براینکه برای استفاده از مصرف بهینه آب باید مدیریت منابع صورت گیرد، افزود: همچنین باید الگوسازی مصرف بهینه و فرهنگ درست مصرف کردن در بین مردم آگاهی‌سازی شود. منفرد با اشاره به اینکه اکنون در ایران الگوسازی درستی از مصرف بهینه آب مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: استفاده از منابع آبی با مصرف بهینه موجبی بر توسعه یک کشور می‌شود که الگوسازی در این زمینه راه توسعه پایدار یک کشور را به سمت جلو می‌برد.

فرماندار ویژه آمل با تاکید براینکه قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای توسعه نظام 10 برنامه در دستور کار قرار گرفته و اکنون اجرای برنامه ششم از سوی این دولت در دست بررسی است، یادآور شد: اجرای هر یک از این برنامه‌ها موجب سرعت‌بخشی توسعه پایدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی حفظ منابع کشور را حرکتی به سمت توسعه پایدار بیان و عنوان کرد: برای ترویج این فرهنگ باید اطلاع‌رسانی دقیق در بین مردم صورت گیرد و استفاده بهینه از مصرف این منابع ترویج یابد. منفرد ادامه داد: با توجه بر نگاه مردم ایران به سمت دینداری برای استفاده از این منابع آب از این نگاه می‌توان استفاده برد و به الگوسازی پرداخت تا در مصرف منابع رعایت لازم بکار گرفته شود.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه بسیاری از چاه‌های کشاورزی و صنعتی آمل برقی می‌شوند، افزود: طبق مصوبات این شهرستان هیچ چاهی بدون صدور مجوز و پروانه از مزایای برق بهره‌مند نمی‌شوند و حتی به بهره‌برداری نیز نمی‌رسند. وی اضافه کرد: در این شهرستان 90 درصد چاه‌های کشاورزی در یک فصل و طی دو ماه بیشتر استفاده نمی‌شود و مابقی فصل‌ها بدون استفاده می‌مانند.

منفرد با تاکید براینکه باید در کشاورزی به اجرای سیاست‌های کشت پرداخته و مدیریت منابع صورت گیرد، عنوان کرد: اکنون آمل پروژه‌ای بنام طرح آکروپولینک یعنی کشت گیاه بر روی آب در دست اقدام است که بدون هدر رفتن آب کشت گیاه انجام می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 23دی 1395، کد مطلب: 1294436: tasnimnews.comwww.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
خخخخخخخخ
ناشناس
Romania
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
تو این کمبود اب و خشکسالی باید هم بر روی مجوز دادن سخت گیری ها بیشتری اعمال بشه چون احیای چاه ها به این راحتی صورت نمیگیره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین