پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
مسئولان باید خوب به این نکته توجه کنند که مردم وعده‌های آنان در امور مختلف را به خوبی دنبال می کند،پس مسئولان محترم کمی در وعده دادن تأمل کنید.
شعارسال: توخالی و سمبلیک بودن، نداشتن صداقت، تکلیفی و یا کارشناسی نبودن، ازجمله آفت‌های بیان یک مسئول یا مدیر اجرایی به شمار می‌آیند که می‌توانند در قالب وعده‌هایی دلخوش‌کننده و نه منطقی و عملکردی از زبان آن‌ها جاری شده و درصورت عدم موفقیت در تحقق آن وعده‌ها، خود تبدیل به نقطه ضعف هر مدیر یا مسئولی شوند.

پروژه‌های عمرانی هر شهرستان ازجمله مواردی به شمار می‌آیند که در زمان اجرایی شدن توسط مردم لمس شده و در بیشتر مواقع برای مردم دشواری‌هایی را نیز به همراه دارد، اما نگاه به آینده نزدیک و رفع مشکلی بزرگتر، مردم را به صبری راهبردی در تحمل شرایط سخت ایجاد شده در زمان اجرای پروژه‌ها وادار می‌کند.

اما ارائه زمانبندی‌های متفاوت در موعد بهره‌برداری از پروژه‌ها و عقب‌تر رفتن موعد افتتاح پروژه‌ها از طاقت و صبر مردم کاسته، و سبب کاهش تحمل و اعتماد مردم می‌شود که به طور قطع با ادامه این روند عدم پیروی مردم از تدابیر اتخاذ شده مسئولان را در پی داشته، و ادامه انجام پروژه‌ها را با عدم همکاری آنان و دشواری مواجه می‌سازد.

یکی از پروژه‌های اجرایی در شهرستان نکا، که مدت به نسبت طولانی نیمه‌کاره رها شده و در سال 95 مراحل اجرایی شدن خود را سپری می‌کند، پل روگذر ورودی غربی شهر نکا است که در ماه‌های ابتدایی امسال فرماندار نکا از قرار گرفتن آن در اولویت پروژه‌های استانی و افتتاح آن در هفته دولت خبرداده بود.

اما وی درجلسه شورای اداری اخیر در نکا، با عقب بردن زمان افتتاح این پروژه وعده بهره‌برداری آن در پاییز امسال را به زبان آورد تا سوالات فراوانی درمورد چگونگی اعلام بازه‌های زمانی از سوی مسئولان در اذهان متبادر شود.

این درحالی است که به منظور اجراء شدن فاز پایانی این پروژه، که نصب پل فلزی بر ستون‌های نهاده شده آن است، برخی از معابر ورودی و خروجی غربی و زیرگذرهای کمربندی شهر بسته شده و چالش‌های ترافیکی خاص خود را برای مردم به وجود آورده است که هدایت خودروها برای ورود به شهر از مسیر فرعی روستاهای اومال و قلعه‌سر که فاقد روشنایی مناسب بوده و حتی ظرفیت عبور و مرور حجم بالای خودروها را نیز ندارد، یکی از موارد اشاره شده است.

* افتتاح پل ورودی شهر در پاییز

در همین زمینه جعفر احمدی در جلسه شورای اداری نکا با اشاره به ارتقای پروژه‌های تعریف شده شهرستان، اظهار کرد: باتوجه به اعتبارات در نظر گرفته شده سال 93 شاهد 12 پروژه عمرانی و در سال 94 با ارتقای سه برابری شاهد 36 پروژه عمرانی، بهداشتی، خدماتی و جاری بودیم که با تزریق به موقع اعتبارات شاهد روند رو به رشد این طرح‌ها هستیم.

وی پروژه چهار بانده کردن جاده نکا به نیروگاه، روشنایی و دور برگردان کمربندی نکا، آسفالت 70 کیلومتر از راه روستایی در قالب دو پکیج از روستاهای بخش مرکزی و هزارجریب را از مهم‌ترین پروژه‌های اثرگذار حوزه راه و شهرسازی برشمرد و افزود: در تلاش هستیم تا پل روگذر ورودی شهر تا پاییز امسال به بهره برداری برسد.

به گفته فرماندار نکا سال گذشته بیش از 70 کیلومتر از راه‌های روستایی در قالب دو پکیج با اعتبار 200 میلیارد ریال در دستور کار اداره راه و شهرسازی قرار گرفت که متأسفانه به دلیل نبود اعتبار لازم در این بخش آسفالت و مرمت برخی از روستاها همچنان باقی مانده است.

احمدی اضافه کرد: آسفالت روستاهای دوآب، چناربن، درویش‌خلک، امامیه و آکرد عملیاتی شد و امید است با تزریق به موقع اعتبارات در این حوزه بتوان شاهد عمران و آبادی روستاهای باقی مانده دیگر بود.

نماینده دولت در نکا با اشاره به مشکلات ترافیکی و بازگشایی کمربندی شهرستان افزود: ایجاد شکاف در پل کمربندی و مسدود کردن این مسیر به مدت یک هفته یک شرایط بحرانی و قفل ترافیکی در شهرستان ایجاد کرد که با نشست ستاد مدیریت بحران و مدیریت اداره راه و شهرسازی این معضل رسیدگی و پس از یک هفته ترافیک طاقت‌فرسا هفته‌های گذشته شاهد شکستن قفل ترافیکی در شهرستان بودیم.

وی بازگشایی راه ارتباطی نکا به دامغان را یکی از پروژه‌های مهم حوزه راه شهرستان دانست و گفت: چراکه بازگشایی این مسیر می‌تواند در توسعه، عمران و آبادی منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

فرماندار نکا با تاکید بر آبگیری سد گلورد در مهرماه امسال، تصریح کرد: احداث مخزن سد و عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی در قالب دو طرح در دست اجرا است، بنابراین با توجه به آماده بودن شبکه‌های زیر دستی با تأمین اعتبار از منابع مربوطه، مهر ماه سال جاری آبگیری این منابع انجام می‌شود.

احمدی همچنین با اشاره به افتتاح مجتمع‌های آبرسانی، اظهار کرد: برای به حد مطلوب رساندن آب آشامیدنی روستاییان بخش مرکزی و هزارجریب، 6 پروژه مجتمع آبرسانی در حال تکمیل و بهره‌برداری است، همچنین در حوزه شهری حفر و تجهیز دو حلقه چاه، تعویض شبکه‌های فرسوده و توسعه شبکه و تصفیه فاضلاب اجرایی شده است.

این مسئول پل و جاده سی‌متری، احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، سد لاستیکی، سیل‌بند رودخانه، آسفالت خیان اصلی و فرعی شهرستان نکا را از جمله مهم‌ترین طرح‌های عمرانی حوزه شهری قلمداد کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات مسکن مهر نکا، بیان کرد: با وجود اینکه بیش از 6 هزار نفر از شهروندان نکایی در مسکن مهر شهرستان ساکن هستند اما به رقم مشکلات فراوان نیازمند توجه ویژه به این بخش از شهرستان هستند همچنین مسجد و مدرسه به عنوان اولویت‌های این منطقه بوده که باید با قوت عملیاتی شوند.

* اولین فرصت دقیقاً چه زمانی است

احمدعلی آبادی مدیر راه و شهرسازی نکا نیز با اشاره به عملیات آسفالت و تعریض جاده نکا به نیروگاه افزود: قطعه دوم و سوم جاده نکا به نیروگاه در سال گذشته تکمیل و به اتمام رسید و همچنین درسال جاری نیز اتمام فاز دوم این پروژه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نه‌ونیم کیلومتر از راه بندبن به دامغان خاکبرداری شد، گفت: احداث 9 آب‌رو، مرمت و زیرسازی چهارده‌ونیم کیلومتر از محور سوچلما به ارم، آماده‌سازی زیربنای روستای کفرات از جمله اقدامات حوزه راه شهرستان است که درسال جاری عملیاتی شد.

وی با اشاره به خاموشی کمربندی نکا اظهار کرد: 95 درصد از روشنایی کمربندی نکا انجام شده اما به دلیل برخی از اقدامات این کمربندی همچنان درخاموشی است که با برنامه‌ریزی مدون در اولین فرصت ممکن می‌توان شاهد روشنایی این حوزه از شهرستان بود.

* رسم نامبارک تاخیر وعده‌ها

به گزارش خبرنگار ما، این درحالی است که فرماندار نکا از حدود دو ماه قبل، از آغاز فاز پایانی پروژه روشنایی کمربندی نکا خبر داده و با اشاره به اهمیت روشنایی در این مسیر خواستار اتمام هرچه سریعتر آن به منظور ایجاد امنیت بیشتر در تردد خودروهای عبوری از این مسیر شده بود.

اما اکنون با گذشت نزدیک به دو ماه از اجرای پروژه و بنابر اعلام مدیر راه و شهرسازی نکا با پیشرفت 95 درصدی آن هنوز این اتفاق نیفتاده و درحالی که در هفته‌های گذشته شاهد ریزش بخشی از پل کمربندی با توجه به گذشت زمان قابل توجهی از احداث آن بودیم هنوز روشنایی این مسیر با قدمت بیش از 10 سال تحقق نیافته است.

در هر صورت تنها وعده دادن و عقب انداختن زمان مربوط به تحقق آن، رسم نامبارکی است که امید آن می‌رود به یک عادت از سوی مسئولان تبدیل نشود چراکه با دچار شدن وعده زمانی بهره‌برداری از سایر پروژه‌های شهری و شهرستانی به این مشکل ازجمله پروژه سد لاستیکی رودخانه نکا، حساسیت‌ها در این زمینه را افزایش داده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خزر خبر، تاریخ انتشار: سه شنبه 19 مرداد 1395 ، کد خبر: 29605، www.khazarkhabar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین