پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
فرماندار نوشهر گفت : خرید و انتقال تجهیزات نیروگاه 460 مگاواتی نوشهر از کشور ایتالیا به کشور با گذشت حدود 9 سال از عملیات اجرایی این طرح، از دستاوردهای برجام است .

شعار سال : تجهیزات نیروگاه 460 مگاواتی غرب مازندران پس از خریداری از کشور ایتالیا و انتقال آن با یک فروند کشتی از طریق دریای سیاه و دریای خزر هفته پیش در بندر نوشهر تخلیه شد.
درحالی که عملیات اجرایی این طرح از سال 86 با حضور وزیر وقت نیرو در شهرستان گردشگرپذیر نوشهر آغاز شد و طبق برنامه قراربود در سال 89 به بهره برداری برسد به علت اعمال تحریم های ظالمانه علیه نظام اسلامی این طرح در موعد مقرر به بهره برداری نرسید.

فرماندار نوشهر گفت : تخلیه تجهیزات نیروگاه نوشهر در نتیجه توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) 27 دی سال گذشته با اهتمام ویژه نمایندگان دولت تدبیر و امید با جامعه جهانی همسو با هدایت های عالمانه با مقام معظم رهبری بوده است که امروز در این منطقه شاهد آن هستیم .

علی شادمان افزود : این نیروگاه پس از بهره برداری از آن در یکی دو سال آینده به تنهایی می تواند مشکلات ضعف ولتاژ و خاموشی های متعدد مشترکین برق را در زمان اوج مصرف برطرف کند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان های مازندران و گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت که تجهیزات نیروگاه غرب مازندران توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور ایتالیا خریداری شده است .

حسین افضلی افزود : پس از نصب این تجهیزات پیش بینی می شود واحد گازی این نیروگاه تا قبل از تابستان 97 وارد مدار شود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان های مازندران و گلستان گفت : در سال 98 نیز تجهیزات سیکل ترکیبی نیروگاه فعال و وارد مدار خواهد شد.

وی در خصوص برخی نوسانات ولتاژ برق غرب مازندران گفت : در تابستان 96 نیز نیروگاه های 50 مگاواتی نوشهر وارد مدار خواهد شد و دیگر شاهد ضعف ولتاژ و نوسانات برق در شهرستان های نوشهر ، تنکابن و چمستان نور نخواهیم بود.

نیروگاه سیکل ترکیبی غرب مازندران که 460 مگاوات ظرفیت برای آن تعریف شده شامل دو واحد گازی 162 مگاواتی مدل V94.2 و یک واحد بخار 160 مگاواتی در قالب طرح ساخت، بهره برداری و مالکیت است که در زمینی به مساحت بیش از هشت هکتار در شهرستان نوشهر درحال ساخت است .
میزان اعتبار منظور شده از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت این نیروگاه در ماه اردیبهشت سال 92 حدود 220 میلیون یورو اعلام شده بود.

افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه های اشتغال در منطقه ، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق و کمک به افزایش پایداری شبکه و بهبود ولتاژ ، تشویق ، حمایت و جذب سرمایه گذاری غیردولتی در بخش نیروگاهی ، پاسخ به نیاز روزافزون مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع ، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی ، استفاده از توان مهندسی داخل کشور و ارتقاء دانش فنی در ساخت نیروگاه ها در داخل کشور از اهداف این طرح اعلام شد.
شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به بیش از 500 هزار مشترک خدمات ارایه می دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 28 دی 1395، کد مطلب:82390601 : www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
خوش به حالتان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین