پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای سال‎جاری تاکنون ۱۹۴ طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک‎های عامل معرفی شدند.

شعارسال :دلاور حیدرپور شب دوشنبه در نشست ماهانه مدیران ستادی که به میزبانی بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: 104 میلیارد تومان تسهیلات به 10 بانک عامل برای طرح‌های نیمه‌تمام و نیازمند سرمایه در گردش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: این تسهیلات با بهره 21 درصد برای سرمایه‌گذاری و 24 درصد برای تأمین سرمایه در گردش واحدها بهمنظور حفظ اشتغال و پایداری تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: تاکنون 194 طرح به ارزش 107 میلیارد تومان برای بررسی وضعیت صاحبان طرح به بانک‌های عامل ارسال شد تا افراد واجد شرایط مشمول دریافت تسهیلات شوند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهشهر نیز با اشاره به برگزاری نخستین دوره اجرای پروژه سایت دهکده الگویی گندم در مزرعه قرهتپه دهستان میانکاله، گفت: موارد به‌روز در زمینه آماده‌سازی زمین تا مرحله داشت و برداشت همچنین چگونگی به‌کارگیری ماشینآلات و ادوات کشاورزی در این جلسات به کشاورزان آموزش داده میشود.

خلیل حقیقی با اشاره به اینکه بیش از 5 هزار هکتار باغ مرکبات از انواع پرتقال و نارنگی در بهشهر داریم، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود 80 هزار تن مرکبات از این نوع در بهشهر برداشت شود که حدود 2 هزار تن آن برای شب عید ذخیرهسازی می‌شود.

به گزارش فارس، نشست ماهانه رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و مدیران ستادی این سازمان بهمنظور هم‌فکری و ابلاغ سیاست‌های جدید وزارت متبوع، ماه جاری به میزبانی بهشهر برگزار شده است.

در این نشست، مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که مهم‌ترین آنها توجه به کشت اصولی محصولات اساسی، کشت درختان مثمر و سازگار با محیط در اراضی شیب‌دار و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری بوده است.

مدیران عضو جلسه نیز مشکلات خود را مطرح کردند که البته مانند همیشه در بحث اعتبارات برای خرید ماشین‌آلات و احداث چاه‌های آب کشاورزی همچنین مسائل مربوط به تغییر کاربری اراضی و قلع و قمع ساخت‌ و سازهای غیرمجاز بوده است.

مشکلات مطرح شده در این جلسه مورد بررسی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قرار میگیرد و در صورت لزوم به استحضار مراجع بالاتر میرسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار دوشنبه 16 آذر 1394 ، کد مطلب : 13940916001588 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین