پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
این تصور وجود دارد که انجام دراز و نشست چربی‌های شکمی را از بین می‌برد. استفان بال، استاد فیزیولوژی دانشگاه میسوری در این باره می‌گوید : کرانچ و دراز و نشست باعث قدرتمند شدن عضلات شکم و شکل گرفتن آنها می‌شوند. اما لایه چربی که در این ناحیه وجود دارد ...
شعارسال: این تصور وجود دارد که انجام دراز و نشست چربی‌های شکمی را از بین می‌برد. استفان بال، استاد فیزیولوژی دانشگاه میسوری در این باره می‌گوید : کرانچ و دراز و نشست باعث قدرتمند شدن عضلات شکم و شکل گرفتن آنها می‌شوند. اما لایه چربی که در این ناحیه وجود دارد هم چنان در این ناحیه باقی خواهد ماند.

کارخانه‌های تولید دستگاه‌های دراز و نشست با تبلیغات پرزرق و برق سعی در این دارند تا با ایجاد این تصور که یک روزه می‌توان چربی‌های شکمی را از بین برد، دستگاه‌های خود را توزیع کنند.

در تحقیقات انجام شده دیگری، محققان میزان چربی موجود در بازوی یک فرد عادی را با بازوی یک تنیس باز مقایسه کردند. در این بررسی‌ها مشخص شد که میزان چربی موجود در بازوی این افراد با هم تفاوتی ندارد تنها میزان حجم ماهیچه‌ها با هم متفاوت است.

تحقیقات نشان داده است که انجام این نوع ورزش‌ها و این نوع حرکات باعث پرورش ماهیچه‌ها و قدرتمند شدن عضلات می‌شود. البته انجام حرکت دراز و نشست به عنوان یک تحرک عامل سوختن چربی هست اما این مساله ارتباطی به ماهیت حرکت دراز و نشست ندارد.

بال می‌گوید: ورزش‌های هوازی از جمله دوچرخه‌سواری، پیاده روی سریع و دو بهترین راه‌ها برای سوزاندن چربی‌های بدن هستند. این ورزش‌ها ضربان قلب را افزایش می‌دهند و از ذخیره چربی برای تولید انرژی استفاده می‌کنند.

معمولا در بدن مردان چربی‌ها در ناحیه شکم جمع می‌شود و بدن آنها شکل سیب پیدا می‌کنند. در بدن زنان چربی‌ها در ناحیه لگن و ران‌ها جمع می‌شود و بدن آنها شکل گلابی پیدا می‌کند. جایی در بدن که چربی در آن ذخیره می‌شود، بر سلامت تاثیرگذار است.

خبر خوب برای خانم‌ها این است که چربی ذخیره شده در پایین تنه باعث افزایش خطر بیماری قلبی و دیابت نمی‌شود، اما نکنه منفی این قضیه این است که چربی ذخیره شده در پایین تنه سخت‌تر می‌سوزد.

مردان سریع تر می‌توانند چربی‌ها را بسوزانند زیرا در ناحیه شکم ذخیره چربی دارند. با این حال مردانی که چاق هستند، بیشتر در معرض خطر حملات قلبی دارند.

ترکیبی از تمرینات قدرتی، تمرینات هوازی و رژیم غذایی می‌تواند به آمادگی جسمانی افراد بینجامد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قلمکده، تاریخ انتشار: 20 دی 1392، کدخبر: 2170، www.ghalamkade.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین