پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به اینکه دشت بهاباد از دشت‌های ممنوعه استان یزد است، گفت: سفره‌های آب زیرزمینی در این دشت سالی نیم متر پایین می‌رود.
شعارسال: محمدرضا حکیمی عصر امروز در جمع کشاورزان و کارشناسان آب منطقه ای یزد اظهار داشت: بسیاری از دشت‌های استان یزد به دلیل برداشت بی رویه آب، دشت ممنوعه شناخته شده اند که دشت بهاباد نیز از آن جمله است.

وی عنوان کرد: میزان آب سفره‌های زیرزمینی در دشت بهاباد سالانه ۵۰ سانتیمتر پایین می رود و شرایط جوی نیز برای جبران برداشت‌های بی‌رویه مساعد نیست.

حکیمی، میزان بارندگی سالانه در دشت بهاباد را ۸۰.۱ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: در سال آبی ۹۵ - ۹۴ این میزان بارندگی به ۶۸.۵ میلیمتر کاهش یافته است.

وی میزان بارندگی این شهرستان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون را ۱۱.۱ میلیمتر و میزان بارندگی در مدت مشابه سال قبل را ۱۵.۶ میلیمتر اعلام کرد و بیان داشت: میزان بارندگی هر سال نسبت به سال قبل کاهش می‌یابد و این زنگ خطری برای سفره های آب زیرزمینی دشت بهاباد است.

حکیمی، تعداد چاه‌های دشت بهاباد را ۱۰۲ حلقه با تخلیه سالانه ۳۱.۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: در این دشت ۱۲۱ دهنه چشمه و ۱۷۶ رشته قنات با آبدهی ۱۰.۷۹ میلیون مترمکعب نیز وجود دارد.

وی، مجموع تخلیه از منابع آبی این دشت را ۴۲.۱۹ میلیون مترمکعب با متوسط کسری حجم مخزن حدود ۸.۱۳ میلیون مترمکعب بیان کرد.

حکیمی ادامه داد: میزان مصرف آب در شهرستان بهاباد در بخش شرب شش درصد، صنعت ۱۲ درصد و بخش کشاورزی ۸۲ درصد است.

وی با اشاره به شرایط یاد شده، بر ضرورت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی در استان یزد تاکید کرد و افزود: برای تحقق این امر نیازمند همکاری کشاورزان هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26 دی 1395، کدخبر: 3878015 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
پس بزودی می شه کانون ریز گرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین