پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
عملیات اجرایی قطعه ۷ آزادراه اصفهان- شیراز برای اتصال محور شیراز- سپیدان- یاسوج به این آزادراه آغاز شد.
شعارسال: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز عملیات اجرایی قطعه ۷ آزادراه اصفهان- شیراز به طول ۱۳ کیلومتر آغاز شد که با تکمیل شدن این قطعه، انتهای آزادراه به جاده شیراز- سپیدان- یاسوج متصل می‌شود.

در همین ارتباط، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، این قطعه را تکمیل‌کننده مسیر آزادراه دانست و گفت:‌ انتهای آزادراه اصفهان- شیراز در قطعه ۶ به یک جاده اصلی دو طرفه می‌رسید که با احداث این قطعه از آزادراه، مسیر موجود به صورت چهار بانده با مشخصات آزادراهی و ایمنی بالا در دسترس مسافران قرار می‌گیرد.

وی افزود: براساس برنامه قرار است که در طرح‌های توسعه آزادراهی، آزادراه اصفهان- شیراز به آزادراه شیراز- بوشهر که آماده سرمایه‌گذاری است، متصل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه پیشرفت این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون حدفاصل ایزدخواست تا سده با پیشرفت فیزیکی ۳۹ درصدی و محدوده سده تا تنگ خیاره با پیشرفت ۴۹ درصدی در حال احداث است و با فعال بودن ۲ هزار و ۴۸ نفر و بیش از هزار دستگاه ماشین‌آلات در ۱۷۸ جبهه کاری، روند اجرای این پروژه تسریع شده است.

به گفته خیرالله خادمی، انجام روسازی بتنی در۵۴ کیلومتر از این پروژه برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور در حال انجام است و میزان هزینه صرف‌شده در آزادراه اصفهان-شیراز تا کنون، هفت هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال است که با مشارکت بخش‌خصوصی در سرمایه‌گذاری به میزان ۵۰ درصد به اجرا درآمده است.

وی تکمیل این آزادراه را موجب کاهش ۱۳۴ کیلومتری مسیر شیراز تا اصفهان دانست و گفت: با احداث این مسیر، زمان سفر خودروهای سواری به ۱۰۰ دقیقه، اتوبوس به ۱۱۵ دقیقه و مینی‌بوس به ۱۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد و با توجه به روسازی بتنی این آزادراه برای اولین بار در کشور، آلودگی‌های زیست محیطی در منطقه نیز کاهش خواهد یافت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26 دی 1395، کدخبر: 3877389 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین