پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۴۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب شهر کرمان ۱۷ سال است شروع شده و فقط ۳۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: با این حرکت لاک‌پشتی تکمیل این پروژه حداقل بیش از ۳۰ سال دیگر طول می‌کشد.

شعار سال:  محمد‌مهدی زاهدی در کرمان در مورد مشکلات حوزه انتخابیه اظهار‌ داشت: شهرستان راور یک منطقه بسیار محروم است و نیازمند توجه مسئولان در سطح استان و کشور است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان کرمان مطرح شد که شهرستان راور به عنوان منطقه محروم تلقی شده و امکانات زیادی به آنجا از نظر اشتغالزایی جوانان، رفع مشکل کارگران زغالسنگ، احیای معادن و رونق گرفتن استخراج از معادن منطقه باید تعلق گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از تولیت آستان قدس رضوی درخواست می‌شود نسبت به شهر راور که در مسیر ترانزیت و زائرین امام رضازائرین امام رضا(ع) از جنوب کشور به شمال شرقی قرار دارد نگاه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: متاسفانه برای پروژه انتقال آب به راور هیچ اقدامی به‌عمل نیامده است و این شهر با کمبود آب روبه‌رو است.

وی با اشاره به تصویب سد «قدرونی» در سال 1384 و در سفر مقام معظم رهبری به کرمان خاطر‌نشان کرد: این سد حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می‌طلبد برای اتمام این پروژه و همچنین برای اجرای پروژه انتقال آب از این سد به راور که به شدت نیاز به آب دارد اقدام جدی به عمل آید.

زاهدی با بیان اینکه روند پیشرفت احداث درمانگاه تامین اجتماعی راور مدتی است غیر فعال است و انتظار می‌رود که هر چه سریعتر فعال شود، بیان کرد: شبکه آب‌رسانی در اکثر مناطق و بخش‌های شهرستان کرمان و راور دچار آسیب و فرسودگی شده که باید وزارت نیرو در این مورد اقدام عاجل کند.

وی در مورد بخش‌های شهرستان کرمان از جمله گلباف، شهداد، چترود گفت: خشکسالی موجب شده که قنوات دچار افت شدید شوند و مردم و کشاورزان دچار آسیب شوند که باید برای احیا قنوات منطقه تلاش جدی توسط وزارت کشاورزی به‌عمل آید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه کرمان-گلباف از مسیر گدار بیدوئیه در اولویت پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، ضمن آنکه از مدیریت استان برای همکاری در این زمینه تشکر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی روستاهای شهرستان کرمان از جمله نسک و حرمک در گلباف، بی‌بی حیات و سرآسیاب در چترود هنوز آب‌رسانی با تانکر انجام ‌شود، گفت: گازرسانی در برخی مناطق سردسیر مانند سیرچ از توابع شهداد، روستاهای شمالی گلباف، روستاهای بخش راین، منطقه بی‌بی حیات از بخش چترود و بخش مرکزی کرمان بنا به قول وزیر نفت می‌بایستی در سال 95 به اتمام برسد در حالی‌که برخی از این مناطق تا کنون حتی مطالعه گازرسانی آنها آغاز نشده است.

زاهدی با بیان اینکه وزارت ارتباطات نقاط کور جاده‌ای را در شهرستان‌های کرمان و راور برطرف کند، افزود: با حوادث اتفاق افتاده تسریع در بازسازی 15 کیلومتر جاده تخریب شده در اثر سیل در مسیر شهداد – نهبندان و تعریض جاده کرمان-شهداد ضروری است.

وی با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب شهر کرمان 17 سال است شروع شده و فقط 30 درصد پیشرفت دارد، اظهار‌ داشت: با این حرکت لاک‌پشتی حداقل بیش از 30 سال دیگر طول می‌کشد که پروژه فاضلاب شهر کرمان به اتمام برسد و وزارت نیرو باید با برنامه‌ریزی به اجرای این پروژه سرعت دهد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: از وزارت کشور انتظار داریم که نسبت به تجهیز واحد‌های آتش‌نشانی در شهداد، راور و گلباف اقدام کند و ضمن آنکه با توجه به افت جدی ساخت و ساز، شهرداری‌های شهرهای کوچک و حتی شهرداری راور و کرمان به شدت دچار کمبود منابع شده‌اند و باید کمک‌های مالی مناسبی به این شهرداری‌ها شود.

وی اجرای پروژه زیر‌گذر باغ شاهزاده در ماهان که این باغ را به شهر ماهان وصل می‌کند را ضروری دانست و گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان نسبت به تامین اعتبار لازم برای امام زاده حسین(ع) جوپار که در معرض تخریب است اقدام کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار ۰۵ مهر ۱۳۹۵ ، کد مطلب: 1196195: www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین