پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
عضو شورای اسلامی شهر کرمان گفت: خوش‌بختانه وضعیت ایستگاه‌های آتش‌‌نشانی شهر کرمان مطلوب است.

شعار سال: کمال جوانمرد با اشاره به حادثه‌ی آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران، با بیان این‌که شهر کرمان از نظر ساختمان‌سازی در مرحله‌ی گذار از افقیِ سنتی به طرف عمودیِ مدرن و بلندمرتبه است، گفت: به تناسب این گذار، باید تجهیز و خدمت‌رسانی نیز از حالت سنتیِ افقی، تغییر کند و به خدمت‌رسانی بلندمرتبه‌ی عمودی تبدیل شود.

وی افزود: در این زمینه اگرچه وضعیت آتش‌نشانی شهر کرمان مطلوب است، اما با کم‌بود نردبان‌ها و بالابرهای 35 متر مواجه هستیم.

جوانمرد ادامه داد: براساس استاندارد، برای هر 60 هزار نفر به یک ایستگاه آتش‌نشانی نیاز است که با توجه به جمعیت شهر کرمان، نیاز به 11 ایستگاه آتش‌نشانی داریم که با توجه به وجود 10 ایستگاه آتش‌نشانی در کرمان، از این نظر به استانداردها نزدیک هستیم.

وی به وجود 150 پرسنل آتش‌نشانی در شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر کرمان با کم‌بود نیرو مواجه نیستیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان حداقل رسیدن خودروهای آتش‌نشانی به محل حادثه را 5 دقیقه دانست و گفت: خوش‌بختانه خودروهای آتش‌نشانی در شهر کرمان در کم‌تر از 5 دقیقه به محل حادثه می‌رسند که از این نظر هم آتش‌نشانی شهر کرمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

جوانمرد در عین حال با اشاره به حادثه‌ی ساختمان پلاسکوی تهران و برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در کرمان، پیشنهاداتی ارایه کرد و گفت: براساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری، مبنی بر ایمن‌سازی اماکن شهری، شهرداری کرمان باید در این زمینه بیش‌تر ورود کند و با جدیت ضمن تذکر به اماکنی که استقامت ندارند، از طریق مراجع ذی‌صلاح نسبت به پلمپ آن‌ها اقدام کند.

وی افزود: جدی گرفتن مباحث 22 گانه‌ی مقررات ملی ساختمان به‌ویژه مبحث سوم این مقررات که درباره‌ی حریق و آتش‌سوزی است، ضرورت دارد.

جوانمرد ادامه داد: در مبحث ششم مقررات ملی ساختمان نیز بر نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در رابطه با مقاوم‌سازی ساختمان‌های بلندمرتبه تأکید دارد که سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان باید در این زمینه بیش‌تر ورود کند.

وی بیان کرد: مهم‌تر از همه، مبحث 21 مقررات ملی ساختمان مبنی بر پدافند غیرعامل است که متأسفانه کم‌تر به آن توجه شده است.

جوانمرد افزود: توجه به مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، می‌تواند مشکلات پس از وقوع حوادث را به حداقل برساند.

وی به نقص مقررات در زمینه‌ی ارتفاع ساختمان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ارتفاع ساختمان‌ها بیش از عرض معابر است که موجب می‌شود پس از وقوع حادثه، عرض معابر مسدود شود و امدادرسانی را با مشکل مواجه کند.

جوانمرد رفع نقص قانون در این رابطه را ضروری دانست.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری کرمان شهر، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395، کد مطلب: 951129:www. kerna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین