پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
طرح جامع فرهنگی شهر کرمان در حال تدوین است



شعارسال : علی بابایی در آیین اختتامیه‌ جشنواره‌ استانی شهر فرهنگ در بخش‌های فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس که در تالار خانه‌ شهر و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان، رئیس حوزهی هنری شهر کرمان و رئیس انجمن عکاسان ایران برگزار شد، ضمن تشکر از همه‌ کسانی که در برپایی این اقدام فرهنگی تلاش کردند، گفت: تلاش این عزیزان امروز به ثمر نشسته و ما شاهد علاقه‌ درخواست شرکت‌کنندگان برای برگزاری دومین دورهی این جشنواره هستیم.

وی از افتتاح موزه‌ فرهنگ و تاریخ کرمان در مدرسه حیاتی در روز فرهنگ و ادب خبر داد و گفت: برای افتتاح موزه‌ فرهنگ و تاریخ کرمان، در طول سال گذشته زحمت شبانه‌روزی فراوانی کشیده شده است.

سرپرست شهرداری کرمان تصریح کرد: شهرداری، سیاست‌گذاری‌های شورا در زمینه‌ مسائل فرهنگی شهر را پی‌گیری خواهد کرد.

بابایی یادآور شد: شورای شهر مصوبات خوبی داشته و در همین راستا ساخت دو فرهنگ‌سرای جدید در شهر کرمان آغاز می‌شود.

رئیس انجمن عکاسان ایران نیز نام‌گذاری این جشنواره به شهر فرهنگ را بسیار به‌جا توصیف کرد و گفت: دیدگاه عموم این است که وظیفه‌ شهرداری، فقط آسفالت کردن خیابان‌ها، جدول‌گذاری و جمع‌آوری زباله‌هاست؛ اما امروز می‌بینیم که شهرداری خود را موظف به انجام امور مرتبط با فرهنگ عمومی شهر دانسته و اقدام به برگزاری جشنواره‌ شهر فرهنگ در این سطح کرده است.

زنده‌روح تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ها و اقدامات فرهنگی، به‌مرور موجب پیش‌رفت شهر و اصلاح فرهنگ جامعه می‌شود.

وی افزود: در گذشته انجام چنین برنامه‌های فرهنگی را مربوط به ارشاد و ارگان‌های فرهنگی می‌دانستیم، اما تغییر نگاه در شهرداری، هم موجب ارتقای جایگاه شهرداری و هم موجب افزایش مشارکت مردم در امور شهری می‌شود.

رئیس انجمن عکاسان ایران ادامه داد: رفتارهای جشنواره‌ای باید گسترده‌تر شده و رویکرد این جشنواره‌ها اختصاصی‌تر شود.

زنده‌روح با اشاره به اینکه شهر کرمان به سمت مدرن شدن پیش می‌رود، گفت: گسترش شهرنشینی، معضلات خود را دارد و علاوه بر گسترش زیرساخت‌های عمرانی و تاسیساتی، باید فرهنگ متناسب با آن‌را ترویج دهیم.

وی گفت: اقدام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در برگزاری این جشنواره، بسیار موثر و ارزش‌مند است.

رئیس انجمن عکاسان ایران تصریح کرد: عکاسان به‌خصوص کسانی که در مستندهای اجتماعی کار می‌کنند، نگاه موشکافانه و منتقدانه‌ای به اتفاقات و مشکلات شهر دارند.

زنده‌روح افزود: مسئولان شهرداری نباید از نگاه نقدگرایانه‌ هنرمندان فاصله بگیرند و باید از تفکر و هنر عکاسان، برای حل معضلات شهری استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین سالانهی عکاسی در کرمان که هفته پیش برگزار شد، گفت: شهردای کرمان و به‌ویژه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان به‌طور جدی پی‌گیر برگزاری این رویداد هنری و فرهنگی بودند.

رئیس انجمن عکاسان ایران افزود: خوشحالیم که این نگاه فرهنگی در مسئولان شهرداری کرمان وجود دارد.

زنده‌روح گفت: امیدواریم این جشنواره در سال‌های آینده هم به‌صورت اختصاصی‌تر برگزار شده و به معضلات شهری و نیازهای شهر کرمان در قالب هنر پرداخته شود.

در پایان این مراسم از عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره تقدیر شد.

جشنواره‌ شهر فرهنگ باعث ارتقاء مشارکت شهروندان و هنرمندان شد

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان گفت: یکی از دلایل برگزاری جشنواره‌ شهر فرهنگ این بود که هنرمندان و شهروندان در ارتقاء فرهنگ شهروندی مشارکت کنند.

سیدمرتضی حسینی در آیین اختتامیه جشنواره‌ی استانی شهر فرهنگ در بخش‌های فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس که در تالار خانه‌ شهر و با حضور سرپرست شهرداری کرمان و رئیس انجمن عکاسان ایران برگزار شد، گفت: هنرمندان، وجدان بیدار و مغز متفکر جامعه هستند که می‌توانند مفاهیم و قوانین را در قالب هنر، منقوش و قابل پذیرش کنند.

وی افزود: اگر از هنر و توانایی هنرمندان به‌خوبی استفاده شود، شرایط زندگی در شهرها آسان‌تر و مطلوب‌تر می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان تصریح کرد: با مشارکت هنرمندان و شهروندان در امور شهری می‌توانیم محیط زیست، ترافیک، فضای سبز و حتی روابط و رفتار بهتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: هنر در تاریخ ایران همواره جایگاه والا و شایسته‌ای داشته و این جایگاه همیشه رنگ ‌و بویی کاربردی داشته است.

وی با بیان این‌که در گذشته هنر معمولا در خدمت حکومت بود و توانست جایگاه والایی پیدا کند، گفت: این رویکرد به هنر و ارتباط هنرمندان با مسئولان، باید متناسب با زندگی امروز ما حفظ شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان بیان کرد: در زندگی شهری امروز با مشکلات جدیدی از جمله تراکم جمعیت و آلودگی صوتی مواجه هستیم و منافع فردی ما با هم تداخل پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: زندگی امروز به سمت‌وسویی پیش می‌رود که اگر برنامه‌ریزی نکرده و فرهنگ‌مان را اصلاح نکنیم، آینده‌ خوبی در انتظارمان نخواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت و تاثیرگذاری برگزاری چنین جشنواره‌هایی که با رویکرد فرهنگی شهروندی، فرهنگ شهروندی را ترویج می‌کند، گفت: یکی از دلایل برگزاری جشنواره‌ شهر فرهنگ این بود که هنرمندان و شهروندان در زمینه‌ فرهنگ شهروندی مشارکت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان یادآور شد: جشنواره‌ استانی شهر فرهنگ، مقدمه‌ای برای حضور در جشنواره‌ کشوری آن است و منتخبان به مرحله‌ کشوری راه پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: از همه‌ همکارانم و دبیران و داوران هنری که زحمت زیادی برای برپایی نخستین جشنواره‌ استانی شهر فرهنگ کشیدند، تشکر می‌کنم.

در ادامه، حمید صادقی یکی از داوران جشنواره در بخش عکس، بیانیه‌ هیئت داوران بخش عکس جشنواره را قرائت کرد.

وی هم‌چنین گفت: حجت‌الاسلام حسینی، همیشه حامی هنرمندان و عکاسان بوده‌اند و امیدواریم انجام اینگونه اقدامات فرهنگی را برای کرمان ادامه دهند تا شاهد رشد و شکوفایی هنر و شهر کرمان باشیم.

حریق آشپزخانه منزل مسکونی در پی بی احتیاطی

آتش سوزی آشپزخانه منزل مسکونی در شهرک مطهری (بلوار ابوالفضل) با تلاش آتش نشانان ایستگاه دو مهار و خاموش شد.

ساعت ۱۰:۳۱ دقیقه روز گذشته با دریافت خبر وقوع حادثه حریق در شهر ک مطهری، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه دو به محل حادثه اعزام کرد.

آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع گاز و برق ساختمان، خود را به شعله های آتش که آشپزخانه رادر بر گرفته بود رساندند و با بکارگیری تجهیزات کامل فردی و استفاده از دو رشته لوله آبدهی شعله های آتش را قبل از سرایت به واحدهای دیگر مهار و خاموش کردند.

خوشبختانه این حادثه صدمات و تلفات جانی در پی نداشت.

آغاز به کار فاز دوم پارک مسافر

سرپرست شهرداری کرمان از آغاز به کار فاز دوم پارک مسافر خبر داد.

علی بابایی با بیان اینکه این فاز در ضلع شرقی پارک مسافر در حال احداث است، اظهار داشت: در فاز دوم پارک مسافر فروشگاه عرضه محصولات غذایی، نمازخانه و سرویس بهداشتی احداث می شود و تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به آغاز احداث پارک حاشیه ای بلوار پرستار تامیدان کوثر، گفت: همچنین دو زمین هر کدام با مساحت هزار و ۵۰۰ متر در ضلع غربی بلوار عفاف به احداث پارک هشت بهشت اختصاص یافته تا سرانه فضای سبز منطقه چهار افزایش یابد.

بابایی از ایجاد گل تپه در بلوار شاهد حد فاصل ورودی راه آهن تا دیوار قرارگاه خاتم خبر داد و تصریح کرد: بوستان وصال در بلوار جمهوری نیز با کاشت گل های فصلی و درخت، بهسازی و کف سازی شده است.

وی همچنین به گل کاری، درخت کاری و آبیاری قطره ای فضای سبز رفوژ، میادین و خیابان های سطح شهر در روزهای جاری اشاره و تاکید کرد: با همکاری شهرداری منطقه چهار و در راستای بهسازی معابر شهری، دو سمت شرقی و غربی مسیر مقابل ایستگاه آتش نشانی در جنگل قائم جدول گذاری و با سنگ طبیعی مالون سنگ چینی شده است.

آغاز عملیات اجرایی فاز ۴، ۳و ۵ پروژه طرح شش دروازه میدان شهداء

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری گفت: عملیات اجرایی فاز سه، چهار و پنج پروژه طرح شش دروازه میدان شهداء در دستور کار سازمان عمران قرار گرفته و در حال اجراست.

رحمانی افزود: این عملیات از سوم شهریورماه جاری به صورت شبانه روزی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه میدان شهداء یکی از مراکز حساس تجاری بوده و از ترافیک بالایی برخوردار است، تصریح کرد: به همین سبب در راستای اجرای طرح شش دروازه با مشکلاتی روبرو هستیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری افزود: به لطف پروردگار و همت بی وقفه کارکنان مجری، انشاءالله این طرح بر اساس زمانبندی به عمل آمده عملیاتی خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح مذکور، مشکلاتی برای شهروندان و کسبه ایجاد شده که بدین وسیله به صورت رسمی از آن عزیزان پوزش می طلبیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت تابناک کرمان ، تاریخ انتشار دوشنبه 16 شهریور 1394 ، کد مطلب :83759 : www.tabnakkerman.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین