پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
نماینده مردم کرمان و راور از عملکرد راه آهن در خصوص بازسازی خطوط ریلی کرمان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه روند توسعه ای خطوط ریلی استان متوقف شده و بازسازی این خطوط بسیار کند پیش می رود.

شعار سال: محمدرضا پور ابراهیمی در دیدار مدیر کل راه اهن استان کرمان با بیان اینکه در صورت ادامه روند فعلی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی به صحن علنی فراخوانده خواهد شد، گفت: متاسفانه در سالهای گذشته کارهای زیربنایی و بازسازی خطوط ریلی استان انجام نشده و اگر اقدامی نیز صورت گرفته بسیار کم و ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه هفته ای نیست که مردم با ارسال نامه یا مراجعه حضوری از عملکرد راه آهن استان در خصوص نحوه خدمات رسانی انتقاد نداشته باشند، اظهار کرد: در مباحث حمل و نقل ریلی اولویتی بالاتر از بازسازی و توسعه خطوط راه آهن و افزایش سطح خدمات رسانی به مسافران وجود ندارد.

پورابراهیمی با انتقاد از مدیران سابق راه آهن استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه در سالهای اخیر به هیچ یک از وعده ها در حوزه بازسازی خطوط ریلی عمل نشده و هر روزه کیفیت خدمات رسانی به مسافران در قطارها نیز بدتر می شود.

کیفیت واگن های قطارهای کرمان بسیار نامناسب است

وی با تاکید بر اینکه در استانهای همجوار از قبیل یزد و اصفهان قطارهای سریع السیر و درجه یک کار جابجایی مسافران این استانها را انجام می دهند، بیان داشت: متاسفانه در استان کرمان کیفیت واگن های قطار بسیار نامناسب و در شان مردم این خطه نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از پروژه های توسعه ای استان در حوزه راه آهن بر زمین مانده است، افزود: در حال حاضر شرکت های معدنی و صنعتی متعددی به ویژه در حوزه فولاد در حال احداث یا بهره برداری هستند که در صورت عدم ایجاد خطوط ریلی جدید، جاده های استان کشش حمل بار تولیدات این کارخانجات را ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی شرکت ها و کارخانجات صنعتی و معدنی برای مشارکت در توسعه خطوط ریلی استان اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: امیدواریم با یک برنامه ریزی مناسب و زمان‌بندی مشخص خطوط ریلی جدید از مبدا این کارخانجات ایجاد شود تا علاوه بر درآمدزایی پایدار برای راه آهن استان، شاهد تسریع در انتقال بار و تولیدات کارخانجات صنعتی به مقصد سایر استانهای کشور باشیم.

لزوم ایجاد قطارهای حومه ای در استان کرمان

پورابراهیمی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ با وزیر راه و شهرسازی توافقاتی در خصوص بازسازی خطوط ریلی استان کرمان به ویژه محور بافق – کرمان صورت گرفت، افزود: در آن جلسه مقرر شد تا سال ۱۳۹۶ کار بازسازی این خطوط به اتمام برسد و در سال ۱۳۹۷ شاهد بهره برداری از آن باشیم، اما متاسفانه امروز پس از گذشت دو سال صرفا ۴۰ کیلومتر از محور بافق – کرمان بازسازی شده و تقریبا ۱۸۰ کیلومتر دیگر آن نیز در انتظار بازسازی است.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد در هر سال تنها ۴۰ کیلومتر از مسیر ریلی بافق - کرمان بازسازی شود حداقل باید چهار سال دیگر منتظر بمانیم.

پور ابراهیمی خواهان ایجاد قطارهای حومه ای (داخل استانی) شد و تصریح کرد: اداره کل راه آهن استان کرمان باید در اولین فرصت قطار کرمان - بم را راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه باید براساس یک برنامه زمانبندی شده خط ریلی کرمان - سیرجان نیز احداث شود، گفت: در حال حاضر چندین کارخانه صنعتی و معدنی در این مسیر وجود دارد که نیازمند انتقال تولیدشان از مسیر این خطوط ریلی هستند.

پورابراهیمی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم کرمان و راور آماده پیگیری مسایل و مشکلات ریلی این خطه در سطح استان و کشور هستم، تصریح کرد: انتظار می رود با پیگیرهای مدیر کل جدید راه آهن استان کرمان خطوط ریلی جدید از مبدا کرمان به مقصد برخی استانها از قبیل اصفهان راه اندازی شود تا از این طریق سطح نارضایتی مردم از عملکرد راه آهن کاهش یابد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:4154300، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین