پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
مدیر دفتراستانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: مردم همکاری کنند دریاچه ارومیه احیا می‌شود.
شعار سال: «فرهاد سرخوش» با بیان این‌که احیای دریاچه ارومیه مستلزم همکاری مسئولان و مردم است، افزود: پروژه‌های اجرایی متعددی برای احیای دریاچه ارومیه انجام می‌شود اما تا زمانی که مردم با برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه همراهی نکنند نتیجه‌ای در این خصوص حاصل نخواهد شد.

وی با اشاره به این‌که کشاورزان در راستای اجرای برنامه‌های احیا، همکاری بسیار خوبی دارند، افزود: در شهرستان‌های میاندوآب و نقده دو حوضه آبریز مهم دریاچه ارومیه شاهد کاهش 16 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی هستیم.

مدیر دفتراستانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اگر 20 سال پیش، از تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه مطلع بودیم قطعاً امروز با معضل مواجه نبودیم اما در شرایط کنونی با مشارکت مردم، کشاورزان و دستگاه اجرایی در امر احیای دریاچه ارومیه می‌توان به نجات دریاچه ارومیه امیدوار بود.

مدیر دفتراستانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی بر ضرورت کاشت محصولات کم آب‌بر و پربازده برای احیای دریاچه ارومیه تأکید کرد و گفت: سعی بر این است کشت محصولات پر مصرف آب کاهش یابد و محصولات کشاورزی کم‌آب‌بر از قبیل کلزا، زعفران و گل محمدی در حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه کشت شود.

سرخوش خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان مجلس انتقاد می‌کنند که مصوبات ستاد احیا کشاورزان را فلج می‌کند اما باید به منتقدان گفت با اجرای برنامه‌های ستاد احیا کشاورزان متضرر نخواهند شد و با توجه به زیرساخت‌های در حال انجام میزان آب مصرفی کاهش می‌یابد.

در زمان حاضر تراز آبی این دریاچه به 1270 متر و ۵۶ سانتی‌متر رسیده است که این تراز در هفته گذشته 1270 متر و ۵۵ سانتی‌متر بود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395، کد مطلب: 95110402515، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
بزرگش نکنید. مشکل در خشکسالی و نبود مدیریت منابع آبی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین