پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
با توجه به تبلیغاتی که از هفته ها قبل در سطح شهر پخش شده بود قرار بود از روز ۶دی تا ۱۰دی این نمایشگاه با حضور شرکت های برون استانی در سالن هلال احمر زرند برپا شود اما تا امروز ۸دی هنوز این نمایشگاه ایجاد نشده است.

شعار سال: برپایی نمایشگاه مبل و دکوراسیون این روزها در شهرستان زرند با مشکلاتی مواجه شده است که سر و صدای زیادی در شهر برپا کرده است.

با توجه به تبلیغاتی که از هفته ها قبل در سطح شهر پخش شده بود قرار بود از روز ۶دی تا ۱۰دی این نمایشگاه با حضور شرکت های برون استانی در سالن هلال احمر زرند برپا شود اما تا امروز ۸دی هنوز این نمایشگاه ایجاد نشده است.

امروز باخبر شدیم که گروهی از مبل فروشان زرند با حضور در جلوی سالن نمایشگاه، مانع ورود وسایل و اجناس این شرکت ها شده اند و حتی کار به فحاشی هم کشیده شده است. به همین منظور خبرنگار ما در محل حاضر شد تا از اوضاع آنجا خبر تهیه نماید.

آقای شریف پور مسئول تهرانی این نمایشگاه گفت: چرا باید چند مغازه دار بخاطر منافع خودشان و فروش اجناس خودشان به هر قیمتی که خواستند جلوی این نمایشگاه را بگیرند درصورتی که شرکت ما کارش برپایی نمایشگاه در تمام شهرهای ایران با بهترین قیمت و کیفیت است و از قبل هماهنگی ها و درخواست های لازم را با اتاق اصناف هر شهر انجام میدهیم سپس قرارداد می بندیم.

وی افزود: طبق نامه ای که آقای حسین نظری مسئول اتاق اصناف شهرستان زرند برای بنده ارسال نموده بود به ما اجازه دادند در نیمه اول دیماه نمایشگاه را برپا کنیم و نامه ایشان هم بر مبنای تایید در کمیسیون شهرستان و استان بوده است.

وی ادامه داد: روال کار ما در همه جای ایران اینست که اول مجوز می گیریم سپس دنبال گرفتن مکان می رویم برای همین موضوع هفته پیش که برای گرفتن سالن هلال احمر زرند اقدام کردیم گفتند طبق دستور شورای تامین بدلیل زلزله های اخیر در زرند، نمایشگاه را در این سالن برگزار نکنید.

شریف پور اظهار داشت: در رابطه با این موضوع با فرماندار زرند صحبت کردیم ایشان گفت شما نامه ای بنویسید تا ما در شورای تامین آنرا بررسی کنیم، شورای تامین هم برای این موضوع روز چهارشنبه هفته گذشته تشکیل شد و قرار شد با موافقت هلال احمر و تامین امنیت نمایشگاه توسط نیروی انتظامی، در سالن هلال احمر نمایشگاه را برپا کنیم.

وی بیان کرد: صبح شنبه همین هفته مجدداً به ما اعلام کردند بخاطر مخالفت نماینده فرمانداری برپایی نمایشگاه امکان پذیر نیست، خب اگر امکان پذیر نبود چرا روز چهارشنبه در جلسه شورای تامین گفته بودند امکان پذیر است و این دوگانگی از کجا آب می خورد؟

وی افزود: روز دوشنبه ۶دی که قرار بود نمایشگاه برگزار بشود وضعیتش نامعلوم ماند تا اینکه دیروز سه شنبه ۷دی مجدداً جلسه شورای تامین برگزار کردند و پس از آن به آقای بابایی ریاست هلال احمر زرند گفته اند تا ما به شما نامه نداده ایم اجازه ورود به سالن ندهید.

وی ادامه داد: دوباره به فرمانداری رفتیم و با آقای صادق زاده معاون فرماندار صحبت کردیم ایشان گفت با اصناف صحبت کردیم شما بروید اتاق اصناف ، رفتیم اتاق اصناف به ما گفتند باید چک ضمانت به ما بدهید، درصورتی که چک ضمانت ما از نمایشگاه پارسال پیش آنها بود.

مسئول نمایشگاه مبلمان گفت: آقای نظری مسئول اتاق اصناف مجدداً به ما گفت شما باید اول بروید قرارداد سالن را ببندید تا من با شما قرارداد ببندم و اینطوری ما را به نقطه سرخط فرستادند.

وی یادآور شد: پس از این موضوع آقای نطری به ما گفت که شما باید اول با مبل فروشان زرندی به تفاهم برسید در صورتی که ما روی بنرهایی که در سطح شهر از هفته قبل پخش کرده بودیم اعلام کرده بودیم اگر کسی از فروشندگان زرندی قصد همکاری با ما را دارد با ما تماس بگیرد ولی کسی تماس نگرفت.

وی افزود: پس از این موضوع مغازه داران زرند آمدند و از قول آقای قویدل دادستان شهرستان زرند به ما گفتند که باید سالن نصف نصف در اختیار شما و فروشگاههای زرند قرار بگیرد درصورتی که افراد شهرستانی که با ما قرارداد بسته بودند و آمده بودند کل نمایشگاه را پر می کردند.

وی اظهار داشت: برای همین موضوع با دادستان زرند صحبت کردیم ایشان گفت من اصلاً چنین حرفی در رابطه با نصف نصف کردن نمایشگاه نزدم و آنرا تکذیب کردند.

شریف پور ادامه داد: اکثر افرادی که با ما آمده بودند و بعضاً با همسر و فرزندانشان، این سه روز اینجا سرگردان بودند و در شهری که نه هتل دارد و نه مسافرخانه ای ، در کامیون ها و محل نمایشگاه زندگی کرده اند، حال امروز این افراد (فروشندگان زرندی) آمدند دوباره داد و بیداد کرده اند و شروع به فحاشی های رکیک کرده اند و جلوی کار بچه های ما را گرفته اند و نمی گذارند وسایلشان را از کامیون ها پیاده کنند.

وی تصریح کرد: همه افرادی که همراه شرکت ما آمده اند تولید کننده اند و جنسی که تولید می کنند بسیار عالی و کاملا ایرانی است و حقیقتاً سودی هم که از این کار دارند بد نیست اما قیمتمان نصف قیمت بازار زرند هست و دلیل ناراحتی مبل فروشان زرند هم همین است.

وی اظهار داشت: این افراد حتی خیلی از مسئولان زرند را که با ما همکاری دارند مورد اتهام قرار داده اند که از ما پول گرفته اند، درصورتی که من و تمام بچه هایی که اینجا حضور داریم همچنان پا در هوا هستیم.

مسئول نمایشگاه گفت: مردم زرند تعدادی در این مکان حضور یافته اند و منتظر بازگشایی نمایشگاه هستند، چرا که قیمت های ما بسیار مناسب است و بزرگترین قاضی در این زمینه خود مردم هستند.

شریف پور در پایان گفت: ما در هیچ شهری این چنین مشکلی نداشتیم و مدیران این شهر که خودشان به ما نامه داده اند، دارند ما را می دوانند و جلوی پای ما سنگ می اندازند.

خبرنگار برای پیگیری بیشتر این موضوع با دادستان زرند تماس گرفت که ایشان موبایل خود را پاسخ ندادند برای همین با آقای حسین نظری مسئول اتاق اصناف شهرستان تماس برقرار کردیم.

نظری در ارتباط با مشکلات پیش آمده برای نمایشگاه گفت: مشکلات آنها رفع شده است و کارهای اجرایی اولیه آنها در حال انجام است، مشکلات جانبی هم وجود دارد که بزودی حل خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تصویبات کمیته نمایشگاه داری شهرستان، نامه ای را برای آنها ارسال کردیم اما آقای شریف پور می بایست کارهای اداری آن از جمله قرارداد سالن، ارائه مدارک و غیره را انجام میداد تا ما با ایشان قرارداد ببندیم.

مسئول اتاق اصناف شهرستان زرند گفت: ان‌شاالله فردا ۹دی حتما قرارداد را با ایشان منعقد خواهیم کرد و نمایشگاه از فردا صبح برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در هر کار اینچنینی یک سری مشکلات همیشه وجود دارد منتهی این مشکلات رفع شدنی هستند و دلخوری فروشندگان زرند هم برطرف خواهد شد و آنها هم در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

نظری در ادامه گفت: همه فروشگاه های مبل زرند از دو هفته قبل می دانستند که این نمایشگاه برپا خواهد شد و اینکه گفته می شود به ما دیر خبر دادند صحیح نیست.

به هر حال ، به نظر می آید مشکلات بوجود آمده بزودی حل خواهد شد و نمایشگاه که در تمام دنیا و شهرهای ایران مرسوم است برپا خواهد شد. اما برای این موضوع که سال گذشته نیز بوجود آمده بود البته با شدت کمتر، بهتر است مسئولین و فروشندگان شهرستان زرند به نکته هایی توجه فرمایند:

۱- مسئولین شهرستان برای برپایی اینچنین نمایشگاه هایی ابتدا از فروشگاه های شهرستان بخواهند که درصورت علاقه در برپایی نمایشگاه مشارکت داشته باشند، نه اینکه این کار را به شرکت تهرانی بسپارند که هیچکدام از مغازه داران زرندی را نمی شناسد.

۲- مسئولین مربوطه می توانستند با برنامه ریزی قبلی تمام جوانب امر را می سنجیدند تا تمام کارها طبق روال پیش برود و چنین مشکلاتی در شهر بوجود نیاید.

۳- فروشندگان زرندی هم باید بدانند اگر نمایشگاهی از طرف شرکت های برون شهرستانی در زرند برپا می شود، آنها این کار را خودسرانه انجام نداده اند و مطمئناً مسئولین به آنها اجازه داده اند.

۴- فروشندگان محترم شهرستان زرند کتک کاری و فحاشی به هم صنف خود که از شهرهای دیگر به شهر ما آمده اند به هیچ وجه زیبنده شما نیست و شما باید صدای اعتراضتان را تنها به مسئولین شهرستان برسانید و امیدواریم دیگر مصداق جمله بسیار زشت «غریبه ساکت باش» که در بعضی کوچه و خیابان های شهر نوشته شده، نباشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی صبح زرند، تاریخ انتشار ۸ دی ۱۳۹۵ ، کد مطلب:9157 : sobhezarand.comwww.


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین