پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
با توجه به گزارش CEJA (مخفف Conseil Européen des Jeunes Agriculteurs، European Council of Young Farmers: شورای کشاورزان جوان اروپا) اروپا با جمعیت کشاورزان سالخورده که بیش از نیمی از آنها ۵۵ سال یا بیشتر دارند، روبه‌رو است.
شعارسال: رئیس CEJAبه‌تازگی گفت: "محرک قوی برای جذاب کردن و ایجاد شغل برای جوانان در بخش کشاورزی مورد نیاز است. برنامه توسعه روستایی راهکاری برای انجام این کار است که می‌تواند به مناطق روستایی اتحادیه اروپا در طیف گسترده‌ای از چالش‌های اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی در قرن ۲۱ کمک کند."

وی افزود: "توسعه روستایی هرچند برای حمایت از جوامع روستایی و اقتصاد است، اما بیشتر از آن برای حفظ کشاورزان در مناطق روستایی است." وی همچنین بر اهمیت تجدید (نوشدن) نسل تأکید کرد.

تنها از طریق تمرکز روی نسل جدید و روی آوردن آنها به کشاورزی می‌توان به تغذیه جمعیت رو به رشد جهان کمک کرد.

رئیس CEJA گفت: "بر اساس گزارش ما، کشاورزان جوان به‌دلیل تمایل به آموزش و علاقه به فناوری و نوآوری می‌توانند به نسبت افراد مسن، سازنده‌تر، کارآمدتر و آگاه‌تر به محیط زیست باشند."

او در ادامه گفت: "اما با وجود تأکید بر کشاورزان جوان، نباید کشاورزان قدیمی‌تر را فراموش کرد. چراکه این افراد به مدت طولانی سخت کار کرده‌اند."

* دسترسی به منابع مالی

همچنین کمیسر کشاورزی و توسعه روستایی Phil Hogan گفت: "کمبود افراد جوانی که می‌خواهند به کشاورزی روی بیاورند، وجود ندارد، اما دسترسی به منابع مالی همچنان به صورت یک مانع مهم برای وارد شدن این نسل به بخش کشاورزی است."

وی افزود: "کشاورزان جوان وثیقه کمی را در اختیار دارند و به‌صورت مشتریان با ریسک بالا از سوی مؤسسه‌های وام‌دهنده در نظر گرفته می‌شود."

بنابراین معرفی راه های نوآورانه و ابزارهای هدفمند مالی برای برنامه توسعه روستایی بسیار مفید خواهد بود که می‌تواند به چالش مالی کمک کند.

Phil Hogan یادآور شد: "در هنگام راه اندازی یک کسب و کار کوچک به ویژه در سال نخست، ابزارهای مالی می‌تواند کمکی به این مسئله باشد."

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایانا، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395، کدخبر: ۴۰۱۱۹، www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین