پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۹۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه اعضای کمیته فقهی این سازمان، روز پنج‌شنبه در سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات مراجع تقلید مکارم شیرازی، علوی گرگانی و صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

شعار سال: در این جلسه آیت‌الله مکارم شیرازی دردیدار با رئیس سازمان بورس تاکید کرد روابط اقتصادی در کشور باید به تولید ختم شود و با اشاره به اهمیت رعایت اصول اسلامی در نظام اسلامی گفت: باید اصول اسلام را در همه روابط کاری خود در نظر بگیرید. وی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه ما همیشه در حال معامله باشیم، ولی تولیدی انجام نشود سودی برای کشور ندارد. باید کاری کنیم که همه چیز به سمت تولید حرکت کند و اگر این امر انجام شود، اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود، ولی اگر این کار انجام نشود مشکلی از ما حل نخواهد شد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تمجید از عملکرد این سازمان گفت: توجه شما به مباحث شرعی و فقهی بسیار ارزشمند است. شما قدر خودتان را بدانید و در راه افزایش دانش اقتصادی و مالی مردم بکوشید؛ مردم باید بدانند چه کارهای بزرگی در بورس و تطبیق آن با شرع مقدس انجام شده است. در این جلسه حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نیز یکی از برکات مطالعات فقه تطبیقی را نشان دادن عظمت فقه شیعه دانست و اظهار کرد: در مسائل اوراق بهادار و مسائل مالی باید به منابع دینی و فقه شیعه توجه داشت.

فقه شیعه دارای عالی‌ترین درجات علمی است که باید با نظر رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید امور را به خوبی سامان دهیم. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فعالیت‌های کمیته فقهی سازمان بورس به درسنامه‌هایی تبدیل و آموزش داده می‌شود، گفت: با توجه به انتشار سالانه 600 هزار میلیارد تومان اوراق در کشور، حوزه‌های علمیه برای بررسی فقهی به‌صورت جدی ورود کنند. وی گفت: کمیته فقهی در سازمان بورس 10سال سابقه فعالیت دارد و بیش از 80 روش و رویه مورد استفاده بازار سرمایه را مورد بررسی قرار داده است. رئیس کمیته فقهی سازمان بورس ادامه داد: درخصوص تطبیق ابزار‌های مالی بازار سرمایه با شرع فعالیت‌های چشمگیری داشتیم. دکتر شاپور محمدی در این دیدار ضمن قدردانی از آیات عظام عنوان کرد: بازار سرمایه کشور در مسیر تولید و اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند و در این راه چشم انتظار دعای خیر مراجع است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 16 بهمن 1395، کد مطلب: 1089755: www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
یک فرد کم تجربه واقعا این بازار را به افتضاح ترین وضعیت خودش نزدیک کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین