پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۴۱۸۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اختیار خرید و فروش به حاکم شدن تحلیل از یک سو و نیز بزرگتر شدن بازار سرمایه از سوی دیگر کمک می کند.

شعار سال: شاپور محمدی صبح امروز در مراسم رونمایی از معاملات اختیار معامله یا آپشن با اشاره به این که قرارداد اختیار تبعی در گذشته وجود داشته و بازار سرمایه یک بازار پویا و به روز است گفت: اختیار خرید سکه در حال حاضر در بازار سرمایه کشور در حال انجام است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که اختیار خرید سهام یک فرصت سرمایه گذاری است و یک فرصت برای هجینگ نیز به شمار می آید افزود: آپشن ها فرصت مهمی برای ثبات بازار سرمایه به شمار می رود و بنابراین با اختیار خرید و فروش هر دو سمت معامله منتفع خواهند شد ضمن اینکه پوشش خرید و فروش رخ می دهد و خود یک پوشش بیمه است.

وی ادامه داد: پس از ٥ سال از فعالیت بورس ایران، راه اندازی ابزار اختیار خرید معامله مورد استفاده قرار می گیرد و از این رو قراردادهای اختیار خرید معامله برای صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سرمایه گذاری بسیار جذاب خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که تمامی ضوابط شرعی در این ابزارها رعایت شده است، مدل این ابزارها بر مبنای مدل اروپایی است و ابزار اختیار خرید ذرت نیز بزودی در بورس کالا کلیدمی خورد.

وی اضافه کرد: اختیار خرید و فروش به حاکم شدن تحلیل از یک سو و نیز بزرگتر شدن بازار سرمایه از سوی دیگر کمک می کند. بنابراین مهم است که قراردادهای اختیار را به عنوان قرردادهایی که به توسعه بازار کمک می کند، تلقی کنیم.

محمدی اذعان داشت: اگر بازار سرمایه اراده کند خواهد توانست ابزارهای جدید را به کار گیرد و این ابزارها را با امکانات و در مدت زمان اندک راه اندازی کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: روزی که معاملات آتی سکه آغاز شد، برخی بر این باور بودند که این ابزار رونق نمی گیرد، اما اکنون حجم معاملات آتی سکه به اندازه ای رسیده است که با سایر معاملات بورس کالا برابری می کند.

وی با اشاره به متنوع بودن اختیار خرید و فروش گفت: معروف‌ترین نوع معاملات الگوی اروپایی و امریکایی است که اکنون اختیار اروپایی در ایران مبنا قرار گرفته است و بر این اساس، اختیار فروش نیز در ماههای آینده شکل خواهد گرفت.

به گفته محمدی؛ این در حالی است که شفافیت و کارایی برای بازار سرمایه و اهرم کردن و سوداوری هم برای سرمایه گذار مهم است؛ بنابراین این ابزار فرصت مهمی برای صندوق های سرمایه گذاری است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1395، کد مطلب: 1270721:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین