پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۸۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
رستم قاسمی با بیان اینکه قرارداد کرسنت در اواخر دولت اصلاحات منعقد شد و همان موقع نیز مورد ایراد دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت، گفت: ارقامی که درباره خسارت کرسنت مطرح می‌شود صرفا ادعای این شرکت هستند و این شرکت طلبی از ایران ندارد.

شعارسال: رستم قاسمی اظهار داشت: قرارداد کرسنت در اواخر دولت اصلاحات منعقد شد و همان موقع نیز مورد ایراد دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت و به هر صورت هیچ‌گاه این قرارداد وارد مرحله اجرا نشد.

وی افزود: پرونده این قرارداد در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در دولت سابق مورد پیگیری بوده است و لایحه وقوع فساد در قرارداد را به داوری بین‌المللی ارائه کرده‌اند که ظاهرا با تغییر و تحولات سال‌های اخیر این لایحه از دستور کار داوری خارج شده است.

وزیر سابق نفت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه از قول شما نقل شده است که کرسنت بیش از ۱۳ میلیارد دلار از ایران طلب دارد، گفت: این نقل قول درست نیست؛ بنده گفته‌ام بر اساس اعلام برخی وزرای دولت کرسنت با زیاده‌خواهی چنین ادعایی را در داوری مطرح کرده است نه اینکه این شرکت از ایران طلب داشته باشد.

وی تاکید کرد: این ارقام صرفا ادعای شرکت کرسنت هستند و این شرکت طلبی از ایران ندارد.

علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت چند روز پیش در جمع خبرنگاران گفته بود:«دو هفته پیش به شرکت الهلال امارات(کرسنت)درخواست رسمی دادیم که آماده تحویل گاز به آنها هستیم و آنها در در حال بررسی این مساله هستند. این مساله در قالب روح کلی همان قرارداد قبلی پیگیری می‌شود و قرارداد جدیدی منعقد نشده است.»

پیش از این الهام امین‌زاده معاون سابق حقوقی رئیس‌جمهور گفته بود:« تمام دفاعیه‌های صورت گرفته در دادگاه داوری پرونده توسط معاونت حقوقی وزارت نفت صورت گرفته است و آنها باید در این زمینه پاسخگو باشند.»

در دولت یازدهم پرونده کرسنت از معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری گرفته و پیگیری حقوقی آن در داوری به وزارت نفت واگذار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار خبر 18 بهمن 1395، کدمطلب: 687815 ،www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
پس بحث دادگاه چی می شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
قرامتی که ایران محکومش شده پس چی می شه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
برعکس
من فکر می کنم با توجه به توانمندی های حقوقی که دارن ، خوب می تونن ما رو کنار بزنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
واقعا چرا مدیری که گند می زند را محاکمه نمی کنیم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
پرونده زنگنه و آقای ه در کرسنت به کجا رسید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین