پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۱
خواهر شهید کفیلی گفت: برادرم سال 1358 شهید شد و مادرم پس از 38 سال هنوز چشم انتظار نشسته است.
شعار سال: در 19 بهمن سال 1357، به دنبال شایعات کودتای ارتش، نظامیان متعهد نیروی هوایی به ملت پیوسته و با حضور در محضر رهبر انقلاب، سندی از حماسه و ایمان را به ثبت رساندند. این روز، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و ارتش بود و پیوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابی به وضوح آشکار شد. به همین منظور گفت‌وگویی با خواهر شهید محمدعلی کفیلی، همافر نیروی هوایی جمهوری اسلامی انجام دادیم.

خاطره و شرح حالی از شهید نیروی هوایی

خواهر شهید محمدعلی کفیلی گفت: برادرم متولد سال 1323 در تبریز به دنیا آمد. من شش برادر داشتم که شهید "محمدعلی" اولین فرزند خانواده بود.

او در خصوص زندگی برادرش می‌گوید: در سالی که شهید شد، دو دختر دو و پنج ساله به نام محبوبه و زهرا داشت. حالا محبوبه و زهرا پس از پایان تحصیلات دانشگاهی خود ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌اند.

این خواهر شهید از خصوصیات اخلاقی برادرش می‌گوید: بسیار خوش‌رو، شوخ طبع و خوش‌خنده بود. برادرم زمانی‌که ما امام خمینی(ره) را نمی‌شناختیم، عاشق امام بود. حال و هوای خدایی داشت و همیشه در راه امام قدم برمی‌داشت و به ما می‌گفت: "امام خمینی(ره) مردی مقتدر است و نمی‌شود عاشق او نبود."

وی درخصوص آخرین ماموریت برادرش می‌گوید: مشکلاتی پیش آمد که برادرم به همراه سه نفر از دوستانش باید به قم می‌رفتند ونامه‌ای را به استحضار رهبر کبیر انقلاب می‌رساندند.

خواهر شهید محمدعلی کفیلی از نحوه شهادت وی را نامعلوم عنوان می‌کند و می‌گوید: برادرم اردیبهشت ماه سال 1358 در راه قم تصادف کرد و هنوز نمی‌دانیم که ترور شده، تصادف ساختگی بوده یا اتفاقی بوده است.

او می‌گوید، برادرم شهید شد و پس از مدت‌ها به ما گفتند پک‌روان در حین انجام وظیفه است.

به گفته این خواهر شهید، مادرش پس از 38 سال همچنان چشم انتظار فرزندش نشسته است و باور دارد که پسر ارشدش زنده است و به خانه بازمی‌گردد.

خاطره دوست و هم‌خدمت شهید کفیلی

حاج ماشالله عابدینی، یکی از دوستان شهید کفیلی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است: قرار بود با چند نفر از دوستانمان اعتراض خود را به رهبر عظیم الشان انقلاب برسانیم که چهارنفر از آنان سرقرار حضور نیافتند و ما بسیار دلگیر شدیم.

وقتی به تهران رسیدیم با خبر دردناک و تاسفبار مواجه شدیم که چهار نفر از کادرهای متعهد نیروی هوایی در محور تهران قم در حین ماموریت با یک دستگاه ماشین بنز خاور تصادف و چهار نفرشان به دیار باقی شتافتند. آنجا بود که پی بردیم که چرا دوستانمان به موقع در محل قرار حضور نیافتند. شهید محمدعلی کفیلی نیز یکی از آن چهارنفر بود.

پیکر پاک این چهار عزیز به طرز باشکوهی تشییع شد و سه نفرشان در قطعه 24 شهدای بهشت زهرا(س) خاکسپاری و نفر چهارم برای خاکسپاری به اصفهان منتقل شد.

حماسه نوزدهم بهمن ماه 1357 درکلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری

کاری که شما عزیزان در این روزها در روز 19 بهمن انجام دادید از حیث معنویت بزرگترین کارها و با ارزش های دنیایی هم بزرگترین ارزش ها بود. آن روزی که باز پیروزی به آن جا نرسیده بود که مورد اطمینان باشد و شما در معرض خطر بزرگ بودید، از جان گذشته و به اسلام پیوستید و از سپاه اسلام شدید. خداوند این افتخار را برای شما حفظ کند و شما را در دو جهان سعادتمند فرماید و آنچه که باید به شما عرض کنم این است که تا شما تعهد خودتان را به اسلام حفظ کردید و روابط خودتان را با همه اقشار ملت برادرانه کردید، این انقلاب محفوظ خواهد ماند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1395، کد مطلب: 517036، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین