پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
همزمان با گرامیداشت دهه فجر روزچهارشنبه در آیینی با حضور معاون امورمهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، پروژه مخازن ذخیره سازی 10 میلیون بشکه ای نفت خام (امید) در شمال استان بوشهر به عنوان بزرگترین مجموعه مخازن بخش خصوصی کشور به بهره برداری رسید.
شعارسال: مدیرعامل شرکت پترو امید آسیا در این آیین گفت: این پروژه در محدوده شهرستانهای گناوه، دیلم بدست متخصصان، مدیران و کارگران ایرانی با اعتبار هفت هزار و 280 میلیارد ریال طراحی، نظارت و اجرا شده است.

وحید ذاکری افزود: با بهره برداری از این پروژه 36درصد به ظرفیت ذخیره سازی و صادراتی کشور افزوده می شود.

وی یادآورشد: مخازن ذخیره سازی 10 میلیون بشکه ای نفت خام امید که بزرگترین پروژه ذخیره سازی بخش خصوصی کشور است دارای یکی از بزرگترین سیستم های اندازه گیری نفت خام (میترینگ) و اتاق کنترل هوشمند است که در زمان حوادث پیش بینی نشده مانع از شعله ور شدن آتش و خسارت جانی و مالی خواهد شد.

ذاکری ادامه داد: این تاسیسات شامل هشت مخزن یک میلیون بشکه ای ، 2 مخزن 500 هزار بشکه ای و چهار مخزن هر کدام به ظرفیت 250 هزار بشکه است.

وی گفت: این تاسیسات در زمینی به مساحت 100 هکتار در مسیر پروژه انتقال نفت حوزه مناطق نفت خیز جنوب شامل مسجد سلیمان، اهواز، مارون، آغاجاری و گچساران احداث شده است و پس از جمع آوری نفت منطقه گوره و گناوه زمینه انتقال آن را به جزیره خارگ برای صادرات فراهم می کند.

حبیب الله بی طرف، معاون امورمهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت در آیین بهره برداری از این پروژه حضور داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 82421823 (5826256) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین