پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
ناظر گمرک های استان بوشهر گفت: در 10 ماه امسال 33 میلیون و 580 هزار تن کالا از گمرکهای این استان به خارج کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته از لحاظ وزن 56 درصد و از نظر ارزش 21 درصد رشد نشان می دهد.
شعارسال: بهنام نوروزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ارزش کالاهای صادراتی شامل میعانات گازی، فراورده های پتروشیمی، آبزیان، مصالح ساختمانی معادن، کودهای معدنی و انواع سازه‌های فلزی 12 میلیارد و 714 میلیون دلار است.

وی اضافه کرد: بیش از 50 درصد محصولات صادراتی از گمرکهای استان بوشهر میعانات گازی و محصولات پتروشیمی است که ارزش آنها 6 میلیارد و 405 میلیون دلار است.

نوروزی گفت: این کالاها به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، هنگ کنگ، پاکستان و هلند صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 863 هزار تن کالا به ارزش میلیارد و 791 دلار از گمرکهای استان بوشهر وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

نوروزی، کالاهای وارداتی را شامل خودروسواری، موز، برنج، لاستیک خودرو، لوازم یدکی موتورسیکلت، کره حیوانی، اسباب بازی، و دستگاه تهویه مطبوع عنوان کرد.

وی در ارتباط با میزان درآمد گمرکهای استان بوشهر در 10 ماه امسال گفت: در این مدت گمرکهای این استان 19 هزار و 240 میلیارد ریال درآمد داشته اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 14 درصد افزایش نشان می دهد.

ناظر گمرکهای استان بوشهر با اشاره به ایجاد گمرک دیجیتال در این استان گفت: ایجاد سامانه جامع امور گمرکی نقشی مهم در تسریع خدمات گمرکی و جلوگیری از تخلفات و کالای قاچاق داشته به گونه‌ای که با وجود کاهش واردات ولی شاهد افزایش درآمدهای گمرکی هستیم.

نوروزی با بیان اینکه 95 درصد درآمد گمرکها از محل کالاهای وارداتی وصول می‌شود افزود: با وجود کاهش واردات ولی شاهد افزایش درآمد گمرکهای استان بوشهر هستیم که این مهم در پی راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی شدن خدمات گمرکی محقق شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 82421339 (5825547) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین