پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
در راستای ارائه و تسریع خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی زیرسامانه انبار شهری و استریپ کالا در گمرک بوشهر راه‌‌اندازی شد.
شعارسال: بهنام نوروزی صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای استقرار سامانه‌های جامع امور گمرکی در گمرمات استان بوشهر از افزایش صادرات محصولات و کالاهای غیرنفتی در گمرکات استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: صادرات کالا و محصولات در 10 ماه امسال با احتساب میعانات گازی از گمرکات 15 گانه بوشهر به 33 میلیون و 580 هزار تن رسید.

وی ارزش کالاهای صادراتی را 12 میلیارد و 714 میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد: صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 56 درصد و از نظر ارزش 21 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه در مدت یاد شده 863 هزار تن کالا به ارزش 1.7 میلیارد دلار از گمرکات بوشهر به کشور وارد شده است، گفت: واردات این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 32 درصد و از نظر ارزشی 24 درصد کاهش داشته که کاهش واردات نیز در راستای اقتصاد مقاومتی است.

نوروزی با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات گمرکی و حذف کاغذ در استان بوشهر تصریح کرد: حذف کاغذ از تمامی فرایندهای گمرکی و حذف فیش‌های کاغذی از چرخه مالی گمرک، راه‌اندازی گمرک لاور ساحلی و ایجاد چارت سازمانی آن با پیگیری‌های بعمل آمده در راستای توسعه بنادر استان و پاسخ به درخواست‌های مردمی است.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به راه‌اندازی زیرسامانه انبار شهری و استریپ کالا در گمرک بوشهر بیان کرد: ‌در راستای ارائه و تسریع خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی زیرسامانه انبار شهری و استریپ کالا در گمرک بوشهر راه‌‌اندازی شد.

وی از راه‌اندازی سامانه پلیس‌ در استراتژیک‌ترین گلوگاه جنوب کشور خبر داد، گفت: با راه‌اندازی این سامانه ضمن ایجاد شفافیت در تجارت کالا و روان‌سازی خدمات خروج کالا زمینه استعلام محموله‌های گمرکی فراهم و سبب کاهش پرونده‌های ظن قاچاق و رسوب کالا در استان بوشهر می‌شود.

نوروزی به راه اندازی‌ کارشناس متمرکز در گمرک منطقه ویژه اقتصادی 2 و دیلم اشاره کرد و گفت: این سامانه قبلاً در گمرک بوشهر1، گناوه‌، دیر‌، بوالخیر‌، ریگ و کنگان راه‌اندازی شده بود.

وی با بیان اینکه میز خدمت گمرک الکترونیک ‌در پنجره واحد فرامرزی به‌منظور خدمات‌رسانی به‌ تجار و بازرگانان ایجاد شده است، افزود: در همین راستا کیوسک اطلاع‌رسانی گمرک شامل ارائه آخرین بخشنامه‌های گمرکی و تغییر سامانه‌های الکترونیکی گمرک در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395، کدخبر: 1328198 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین