پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
استاندار بوشهر گفت: با توجه به نزدیکی فاصله بوشهر با قطر و وجود زیرساخت‌های لازم ناوگان حمل و نقل دریایی، مبادلات تجاری و بازرگانی بوشهر با قطر افزایش می‌یابد.

شعار سال: مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حوادث تروریستی تهران، به مبادلات تجاری، بازرگانان استان بوشهر با تجار قطری پرداخت و اظهار داشت: سال 1393 با توافقات انجام شده با سران کشور قطر راهکارهای لازم برای تقویت روابط بوشهر با قطر ارائه و بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1393 در راستای تقویت روابط تجاری بوشهر و قطر به سبب شرایط خاص منطقه زمینه تحقق آن فراهم نشد خاطر نشان کرد: به لحاظ شرایط متفاوت کنونی فضا برای ایجاد مراودات تجاری گسترده تر با قطری‌ها فراهم است.

وی با اشاره به فاصله کم و 140 کیلومتری بندر "الرویس" قطر با بنادر استان بوشهر، افزود: برای تسهیل روابط تجاری بین بندر الرویس قطر و بندر بوشهر طرح بندر آزاد تجاری برای دو بندر مطرح است که لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر که تا دو ماه آینده مجددا در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود در راستای تقویت مبادلات بازرگانی بوشهر با قطر است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای صدور ویزای قطر به بازرگانان و صادر کنندگان کالاهای ایرانی توافقات اولیه صورت گرفته است خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه معادلات منطقه‌ای در قطر تغییر یافته و شرایط با گذشته تفاوت کرده است، باید پیشنهادات مورد توجه ارائه شود.

سالاری با بیان اینکه جلسه تخصصی در هیئت دولت برای توسعه مبادلات تجاری با کشور قطر تشکیل می‌شود تصریح کرد: روز شنبه هفته آینده راهکارهای افزایش مراودات تجاری ایران و قطر با محوریت بوشهر با حضور شماری از اعضای هیئت دولت از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی می‌شود.

وی به توان ناوگان حمل و نقل دریایی استان بوشهر برای حمل محصولات مورد نیاز کشور قطر اشاره کرد و افزود: برای افزایش مبادلات تجاری و توسعه صادرات محصولات تولیدی در استان‌‌های مختلف کشور به قطر، بنادر استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است که در این راستا از حداکثر توان ناوگان حمل و نقل دریایی استان برای این مهم استفاده می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای توسعه صادرات به قطر افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صادرات از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرک،استاندارد، دامپزشکی، علوم پزشکی،نعت،معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌ها، تسهیلات لازم برای توسعه صادرات به کشور قطر فراهم کنند.

سالاری با تاکید بر تقویت ناوگان حمل و نقل دریایی استان بوشهر برای توسعه صادرات به قطر گفت: استفاده از ناوگان دریایی بخش خصوصی و کاهش بروکراسی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر فراهم شدن تسهیلات لازم برای توسعه صادرات از بوشهر به قطر افزود: در این راستا دستگاههای اجرایی استان بوشهر و اتاق بازرگانی باید تمام ظرفیت‌های صادراتی خودرا بکار گرفته و موانع فراروی این مهم را مشخص کنند تا در نشست یاد شده ، مشکلات رفع و تسهیلات لازم فراهم شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اتاق بازرگانی بندر بوشهر باید از طریق رایزنی با اتاق بازرگانی سایر استان‌ها ظرفیت های صادراتی آنهارا بررسی کند خاطر نشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری جهاد کشاورزی ظرفیت استان بوشهر برای صادرات محصولات مختلف به قطر را مشخص کند.

سالاری با تاکید بر تعیین ظرفیت ناوگان حمل و نقل دریایی استان بوشهر و تجهیزات کانتینری گفت: دستگاه‌هایی مانند اداره کل بنادر و دریانوردی و دامپزشکی باید در زمینه کانتینرهای یخچالی مورد نیاز و ظرفیت صادرات استان بوشهر در بخش فراورده‌های گوشتی از جمله آبزیان بررسی‌های لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت فراهم شده برای توسعه صادرات به کشور قطر تصریح کرد: باتوجه به وضعیت خاص کشور قطر در شرایط کنونی آنها نیم نگاهی به بازار ایران دارند که باید از این ظرفیت‌ها بخوبی برای افزایش صادرات استفاده کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه هم اکنون برخی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه و روسیه در این زمینه نسبت به ایران پیشگام هستند افزود: باید با تلاش جدی سعی شود از این موقعیت بخوبی استفاده شود تا از سایر کشورها عقب نمانیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سلیت خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1396، کدخبر: 1430777 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین