پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
سازمان گردشگری قطر از لغو روادید سفر به این کشور برای شهروندان هشتاد کشور جهان خبر داد.

شعارسال: به نقل از راشاتودی، سازمان گردشگری قطری روز، چهارشنبه، از معافیت شهروندان 80 کشور از دریافت روادید ورود به این کشور در راستای جذب گردشگر خبر داد.

رئیس بخش توسعه گردشگری قطر اعلام کرد دوحه این گام را به منظور تسهیل ورود به این کشور انجام داده است.

طبق این تصمیم که قرار است بلافاصله اجرایی شود، کشورهای معاف از دریافت ویزای سفر به قطر به دو فهرست تقسیم می شوند. گروه نخست شامل 47 کشور است که شهروندان آنها بدون انجام هیچ تشریفات قبلی می توانند وارد قطر شده و به هنگام ورود، ویزای چند سفره 30 روزه دریافت کنند.

فهرست دوم شامل 33 کشور است که شهروندان این کشورها نیز می توانند به هنگام ورود ویزای چند سفره که 180 روز اعتبار دارد، دریافت کنند و دارنده این نوع روادید می تواند به مدت 90 روز در قطر بماند.

حسن ابراهیم، کاردار رئیس هیئت عمومی گردشگری قطر در این باره گفت: با وجود 80 ملیت که شهروندان آنها می توانند ویزای رایگان دریافت کنند، قطر به بازترین کشور منطقه تبدیل می شود و ما می توانیم از گردشگران برای بازدید میراث فرهنگی و گنج های طبیعی قطر دعوت به عمل آوریم.

گفتنی است قطر از ماه نوامبر سیستم جدیدی را برای ویزاهای گردشگری به وجود آورد که طی آن به مسافران ترانزیت در فرودگاه بین المللی حمد، فرصت ورود به قطر به مدت 96 ساعت ( 4 روز) بدون ویزا داده می شود؛ به شرط آن که زمان ترانزیت کمتر از 5 ساعت نباشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 18مرداد1396، کدخبر: 6196766: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین