پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
استاندار سمنان با بیان اینکه ظرفیت افزایش مراودات تجاری بین سمنان و آفریقای جنوبی وجود دارد، گفت: این مقوله می تواند در حوزه دام، گردشگری، صنایع دستی، معدن و صنعت شکل گیرد.

شعار سال: محمدرضا خباز صبح سه شنبه در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی در ایران به میزبانی دفتر خود، ضمن تاکید برلزوم گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بین استان سمنان و کشور آفریقای جنوبی، بیان کرد: می توانیم در صادرات محصولات به ویژه محصولات دامی و همچنین صنایع دستی همکاری مطلوبی با این کشور داشته باشیم.

وی افزود: آفریقای جنوبی مهد معدن است لیکن تعاملات تجاریبا معادن و همچنین استفاده از تکنولوژی های روز نیز می تواند دیگر اولویت تعاملات بینسمنان و این کشور باشد.

اقلیم استان سمنان منحصر به فرد است

استاندار سمنان همچنین خطاب به سفیر آفریقای جنوبی، بیان کرد: اقلیم منحصر به فرد این استان به گونه ای است که در مدت زمان کوتاهی چهار تنوع آب و هوایی را مشاهده می کنید لیکن این موقعیت می تواند در حوزه ورود گردشگر از کشور آفریقای جنوبی نیز بسیار مثمر ثمر واقع شود.

خباز بیان کرد: صادرات و ارائهتکنولوژی دو سویه می تواند از جمله اقدامات مشترک دو جانبه باشد.

وی با اشاره به نزدیکی فرهنگی و انقلابی بین آفریقای جنوبی و ایران اسلامی، تاکید کرد: ایستادگی ماندلا در برابراستعمارگران درس بزرگی برای ما بود،همچنین باید گفت تلاش و جهاد نلسون ماندلا زبانزد جوانان ایران است،زیر بار ذلت نرفتن و سربلند زیستن پیام بزرگ امام خمینی(ره) و نلسون ماندلا بود.

سفر بازرگانان استان سمنان به آفریقای جنوبی

استاندار سمنان از سفر بازرگانان استان به آفریقای جنوبی خبر داد و ابراز داشت: شرق استان پتانسیل بسیار قوی درزمینهٔ تولیدات محصولات کشاورزی دارد لذا این مهم می‌طلبد تا بتوانیم از تجربیات سایر کشورها ازجمله آفریقای جنوبی در راستای مکانیزه کردن بخش کشاورزی بهره‌مند شویم.

خباز با دعوت از آفریقای جنوبی برای حضور در همایش سرمایه‌گذاری به میزبانیشهر سمنان، افزود: تبادل علوم، ارتباطات، آخرین دستاوردها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری بین دو کشور می‌تواند فرصت مناسبی را برای توسعه و آبادانی دو کشور ایجاد کند.

وی بابیان اینکه در دامغان ۴۰هزار تن پسته تولید شد، ابراز داشت: مراودات دو کشور ایران و آفریقای جنوبی می‌تواند به ارائه راه‌کارهای نوین در حوزه صادرات کمک بسزای کند لذا استفاده از علوم روز و فنّاوری‌های موجود می‌تواند روابط تجاری بین این دو کشور را گسترش دهد.

استاندار سمنان تأکید کرد: ایران پس از برجام توانست ارتباطات بین‌المللی خود را با سایر کشورها افزایش دهد و روزبه‌روز شاهد پیشرفت و توسعه شهرهای کشور هستیم که باید گفت ایران درزمینهٔ گردشگری، صنعت، پزشکی و کشاورزی درخشش بسیاری دارد که همین امر زمینه حضور سرمایه‌گذاران و بهبود روابط تجاری کشورها را با ایران فراهم می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 28 شهریور 96، کد مطلب: 4091147: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین