پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
معاون فنی یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۶۵۳ هکتار از عرصه منابع طبیعی در سال ۹۵ دچار حریق شدند، اظهار کرد: از این میزان ۵۰۶ فقره آتش‌سوزی در مساحت ۳۷۵۵ هکتار متعلق به جنگل‌های طبیعی بوده‌است.

شعار سال: ناصر اسفندی در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با میزان آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۵ ، ۲۱۴۶ فقره آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی داشته‌ایم که مساحتی حدود ۱۹ هزار و ۶۵۳ هکتار را در بر گرفته است.


وی ادامه داد: از این میزان ۵۰۶ فقره آتش‌سوزی در مساحت ۳۷۵۵ هکتار متعلق به جنگل‌های طبیعی و ۱۱۵ فقره آتش‌سوزی در ۸۴۵ هکتار در جنگل‌های دست‌کاشت، ۱۲۹۱ فقره آتش‌سوزی در مساحت ۱۱ هزار و ۷۵ هکتار در مراتع و ۲۳۶ فقره آتش‌سوزی در ۳۹۷۹ هکتار در اراضی جنگلی بوده است.

معاون فنی یگان حفاظت ازجنگل‌ها و مراتع کشور افزود: بیشترین استان‌هایی که از نظر تعداد دچار حریق شده‌اند به ترتیب استان‌های اصفهان، گلستان و همدان بوده‌اند. همچنین بیشترین میزان آتش‌سوزی از نظر مساحت به ترتیب در استان‌های فارس، اصفهان و خوزستان رخ داده است.

اسفندی تاکید کرد: در واقع از نظر تعداد ۵۶ درصد آتش‌سوزی‌ها در استان‌های زاگرسی، ۱۵ درصد در استان‌های شمالی و ۲۹ درصد در سایر نقاط بوده است.

وی در مورد علت این آتش‌سوزی‌ها عنوان کرد: ۹۰ درصد از حریق‌های منابع طبیعی منشا انسانی دارند که بخشی از آنها نیز عمدی و به خاطر دلایلی چون اختلافات قومی یا اختلاف میان بهره‌برداران دو پلاک است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395، کدخبر: 205786، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
3 هزار هکتار یعنی 60 تا پارک لاله تهران. یعنی در حدود یک سوم کلان شهر تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین