پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده برای قشر معلول جامعه دردولت یازدهم زمینه وسیعی برای هنرنمایی آنها باز شده است.

شعار سال : سیدابوالفضل رضوی صبح روز شنبه در همایش روز جهانی معلول که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد با اشاره به تکریم معلولان اظهار داشت: اگر امروز این همه توانایی و قدرت را در میان معلولان کشور و استان مرکزی می‌بینیم نتیجه ارج نهادن آنها و میدان دادن به این عزیزان است.

وی افزود: معلولان انسان‌های توانمند و شریفی هستند که متاسفانه ما به آنها به چشم انسان‌های ضعیف و معلول نگاه می‌کنیم ولی با کمی تغییر نگرش می‌توانیم نتیجه اعتماد به این افراد توانمند و قدرتمند را ببینیم.

معاون‌ توسعه روستایی‌و مناطق محروم کشور با اشاره به اجرای سرود سکوت‌گویا توسط دانش‌آموزان استثنایی استان مرکزی گفت: اجرای این سرود مهر تائیدی به توانایی‌ها و استعدادهای بی‌شمار این دانش‌آموزان است، اگر این سرود توسط دانش آموزان عادی برگزار می‌شد هیچ وقت به عمق و درک معنی عظیم آن پی نمی‌بردیم زیرا این دانش آموزان استثنایی با عمق وجودی خود به اجرای سرود سکوت گویا پرداختند.

رضوی تصریح کرد: انسان موضوع بزرگ خلقت است، هر آنچه که خداوند خلق کرده است برای انسان خلق کرده است و نباید در استفاده از آنها تمایزی قائل شویم، انسان موضوعی توانمند و صاحب اختیار است چه معلولیت داشته باشد و چه نداشته باشد.

وی بیان کرد: اگر در جامعه قبول می‌کردیم هرکدام از ما دارای معلولیتی نهفته هستیم و اینها فقط در نوع معلولیتشان با دیگران فرق دارند هیچ گاه فرزند معلولی به سبب نگاه ترحم آمیز دیگران خانه نشین نمی‌شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به خلاءهای وجودی هر انسان گفت: افراد معلول خصوصیت‌هایی را ندارند که متاسفانه افراد عادی دارند، آن‌ها تکبر، غرور، فخرفروشی، تهمت زدن به دیگران و غیب کردن را ندارند که متاسفانه افراد عادی این خصایص بد را دارند و به وفور از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: نابینایان به ظاهر از نعمت چشم و دیدن محروم هستند ولی اطراف خود را با چشم دل می‌بینند و چه بسا خیلی از این‌ها خدا را با چشم دل دیدند و لمس کرده‌اند، پس باید نگرش خود را نسبت به آنها تغییر دهیم و با حس ترحم به آن‌ها نگاه نکنیم.

رضوی خاطرنشان کرد: بخشی از دانش‌آموزان به علت مشکلات رفتاری والدین از نقص جسمی یا ذهنی رنج می‌برند لیکن آنها برخلاف نقصی که دارند خود درصدد جبران این معایب هستند و کسی را در سرنوشت زندگی خود مقصر نمی‌دانند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به رفتار جامعه با معلولان گفت: در جامعه نباید با حس ترحم و نگاه ترحم آمیز به معلولان نگاه کرد زیرا سبب خانه نشینی و انزوای آن‌ها می‌شود، معلولان ذهنی و جسمی به ظاهر نسبت به افراد عادی جامعه کمبودهایی را دارند ولی در عمل چیزی از آن‌ها کم ندارند.

وی افزود: با تدابیر در نظر گرفته شده برای قشر معلول جامعه دردولت یازدهم زمینه وسیعی برای هنرنمایی آنها باز شده است و دولت تدبیر و امید با نگاهی فراتر از افراد عادی به این سرمایه‌های نهفته نگاه می‌کند.

رضوی خاطرنشان کرد: این معاونت و آموزش و پرورش با ادغام فعالیت‌های خود برای دانش آموزان استثنایی سعی در برآوردن نیازهای آنها دارد و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: رفع مشکل معلولان مستلزم همکاری، همدلی و مساعدت تمام دستگاههای اجرایی بوده و بر اساس قانون تمام دستگاههای مرتبط موظف به ارائه خدمات به معلولان هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 14 آذر 1394 کد مطلب : 934694 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین