پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تجربه تدوین مدیریت یکپارچه تالاب بین المللی هامون برای همکاری با استان کرمان در احیاء جازموریان کاملا آماده ایم.
شعارسال: "پورملایی" صبح امروز 24 بهمن ماه در کارگاه تحلیل ذی نفعان طرح جامع مدیریت و احیاء تالاب جازموریان با بیان اینکه انسان زمانی که نعمتی را از دست می دهد، متوجه ارزش آن می شود،اظهار کرد: تالاب ها آیینه تمام نمای عملکرد ما انسان ها هستند و هر گونه اقدام مثبت و منفی بر روی تالاب ها اثرگذار است.

وی افزود: از دست دادن ارزش های تالاب عواقب بسیاری در معیشت، اجتماع، اقتصاد و فرهنگ دارد و ضمن اینکه عوامل زیادی موجب تخریب تالاب ها شده، یکی از علت ها در هیرمند و جازموریان، عدم وجود حقابه برای تالاب ها بوده است.

پورملایی تصریح کرد: سدسازی، تغییر اقلیم و ... از دیگر علت های بروز مشکل برای تالاب هاست و تبعات آن را در اقتصاد، جامعه، فرهنگ و محیط زیست را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید طرح های مدیریت و نجات تالاب ها زودتر تدوین و اجرایی شود، بیان کرد: بخشی از تالاب جازموریان در شهرستان های ایرانشهر و دلگان استان سیستان و بلوچستان است که رودخانه بمپور به آن منتهی می شود و امسال با سیلاب های فصلی و بارندگی های اخیر 15 میلیون مترمکعب آب وارد تالاب شد اما بسیاری از کارکردهای تالاب از بین رفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ما تجربه ای در تدوین مدیریت یکپارچه تالاب بین المللی هامون داریم و امیدواریم در زمینه احیاء تالاب جازموریان بتوانیم همکاری کنیم.

وی افزود: امیدواریم با طرح مدیریتی احیاء تالاب بتوانیم در زمینه تقویت جوامع محلی و معیشت پایدار برای آنها کار کرده و ارزش ها و کارکردهای تالاب را برای مردم و مسوولان به صورت شایسته تبیین و اعتبارات مورد نیاز را جذب کنیم و برای همکاری با استان کرمان کاملا آماده و در خدمت هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1395، کدخبر: 95112416771، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
خود شیرینی ها رو تموم کن جناب برادر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
ع.ق74
متاسفانه در کشور ما با توجه به تعدد بالای مسایل محیط زیستی، به رشته دانشگاهی مرتبط با اون به اندازه اهمیتش پرداخته نمیشه و دانشگاهها اثر زیادی در حل این مسائل ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین