پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت گنبد سلطانیه اختصاص می‌یابد، گفت: ۲ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای احیای چمن سلطانیه اختصاص یافته است.

شعار سال: یحیی رحمتی با اشاره به احیای گنبد سلطانیه اظهار داشت: مرمت گنبد، احیای دروازه شمالی، تعریف مسیرها و بدنه سازی شمالی گنبد از اقدامات میراث فرهنگی برای احیای گنبد سلطانیه است.

وی تصریح کرد: سالانه حدود 10 میلیارد ریال برای مرمت و نگهداری گنبد سلطانیه و دستمزد کارکنان گنبد و آثار محوطه اختصاص می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: برای احیای چمن سلطانه به همیاری تمامی دستگاهها از قبیل سازمان جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی نیاز است و امسال با کمک اداره بنیاد مسکن برای چمن سلطانیه محور گردشگری ایجاد شده تا گردشگران به صورت پیاده در آن قدم بزنند.

وی با اشاره به اعتبار اختصاص یافته برای احیای چمن سلطانیه بیان کرد: در حال حاضر 2 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای احیای چمن سلطانیه اختصاص یافته است.

رحمتی با بیان اینکه احیای چمن سلطانیه نیاز به اقدامات زیادی دارد، خاطرنشان کرد: طرح احیای چمن سلطانیه تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تاکنون 45 تابلو و بیلبورد برای معرفی اماکن تاریخی و توریستی شهرستان سلطانیه به غیر از گنبد سلطانیه از جمله مقبره چلپی اوغلی، ملاحسن کاشی و مکان تفریحی شاه‌بلاغی نصب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به مکان تفریحی شاه‌بلاغی در شهرستان سلطانیه بیان کرد: به محض تامین آب فضای سبز این مکان تفریحی دوباره برنامه‌های اجرایی برای ورود گردشگران از سر گرفته می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 آذر 1394، شناسه خبر: 934704 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین