پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۵۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲
فرماندار سلطانیه با بیان اینکه برای توسعه این شهرستان آنگونه که باید و شاید بودجه لازم در نظر گرفته نمی شود، گفت: نگاه نامادری به شهرستان سلطانیه شده است.
شعارسال: حسین رحمانی صبح پنج شنبه در حاشیه دومین جشنواره روستا در زنجان، با اشاره به وضعیت چمن سلطانیه تاکید کرد: من مخالف ورود به چمن سلطانیه هستم و طبیعت زیبای آن نباید خدشه دار شود، دغدغه ما حفظ چمن است، اگر این چمن خشک شود، خاک رس آن زنجان را تهدید می‌کند که بدتر از دریاچه ارومیه است.

وی ادامه داد: هدایت پساب شهری برای چمن در حال پیگیری است. همچنین مجوز چاه عمیق از امور آب گرفته‌ایم تا به صورت پایلوت به صورت قطره‌ای این چمن را احیا کنیم.

رحمانی گفت: باید به ظرفیت‌های مناطق استان توجه بیشتری شود و این در حالی است که برای توسعه این شهرستان آنگونه که باید و شاید بودجه لازم در نظر گرفته نمی‌شود.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه اولویت ما گردشگری است و سلطانیه جای صنعت نیست، ادامه داد: گنبد سلطانیه ۶۰ زلزله بالای ۶ ریشتر را داشته است و این زلزله‌ها آن را خراب نکرده است.

رحمانی افزود: شهرداری سلطانیه در سال ۴۶ تأسیس شده وحتی کلانشهرها فاقد این موضوع بودند و می‌توان گفت نگاه نامادری به این شهرستان شده است.

وی افزود: شهرستان سلطانیه از جمله مناطق اصلی گردشگری استان، کشور و جهان محسوب می‌شود و حضور دانشجویان از کشورهای تایلند، تایوان، ارمنستان ، آذربایجان و ترکیه و علاوه بر آن ۱۲ نفر از سفرای خارجی مستقر در ایران بیانگر این موضوع مهم است.

فرماندار سلطانیه خاطر نشان کرد: برای توسعه گردشگری سرمایه گذاری برای اجرای بالن در چمن سلطانیه، گنبد، چلی اوغلی حتی تمام مناطق مسیر گردشگری در نظر گرفته شده و علاوه بر آن بحث مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری، تالار و رستوران نیز با اعتباری ۱۵۰ میلیارد نیز توسط سرمایه گذاری احداث خواهد شد.

وی با اشاره به ورود یک سرمایه گذار به این شهرستان، ادامه داد: اجرای بالون در مسیر گردشگری سلطانیه و راه اندازی مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری و تالار پذیرایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از طرح‌های قابل اجرا محسوب می‌شود.

فرماندار سلطانیه با اشاره به ظرفیت‌های بوم گردی شهرستان سلطانیه، افزود: روستای ویر با ۵ هزار نفر جمعیت یکی از روستاهای هدف گردشگری است که زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در این روستا آماده می‌شود و راه ارتباطی این روستا آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان سلطانیه در بخش های گردشگری، افزود: این شهرستان گنبد سلطانیه، آثار متعدد تاریخی دیگری از قبیل مقبره ملاحسن کاشی، چلبی اوغلی و چشمه شاه بلاغی را دارد.

فرماندار سطانیه با اشاره به ورود یک سرمایه گذار زنجانی مقیم ترکیه به این شهرستان برای توسعه زیرساخت های گردشگری، ادامه داد: اجرای بالون در مسیر گردشگری سلطانیه و راه اندازی مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری و تالار پذیرایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از طرح های قابل اجرا محسوب می شود.

فرماندار سلطانیه آماده سازی زیرساخت های لازم برای سلطانیه را از برنامه های خود عنوان کرد و افزود: در ایام نوروز ۱۰۰ هزار نفر وارد شهر سلطانیه برای دید و بازدید از مکان های گردشگری و گنبد سلطانیه شدند.

رحمانی از وجود پدیده مهاجرت معکوس در شهرستان سلطانیه خبرداد و گفت: این شهرستان دارای موقعیت خاصی از جمله قرار گرفتن در کریدور راه ها، جاده های بین المللی و جاده های ترانزیت است.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 8 شهریور 1397 ، کدخبر: 4389288 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
ا.ف75
اینکه در استان های کشور و شهرستان ها داره تبعیض صورت میگیره مساله ای هست که خیلی دلم میخواد بررسی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
متاسفانه شهر های کوچیک بودجه های بسیار کم و ناچیزی دریافت میکنند که مانع توسعه شهر به نحو مطلوب میشود.م.ق 71
ناشناس
Germany
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
جداقل به خاطر موقعیتهای خاص این شهرستان هم بهش توحه نمیکنند. چرا؟
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین