پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۸۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شهرداری زنجان نیز به منظور کاهش استفاده از منابع آبی اقدام به استفاده از «خشک منظری» در شهر خواهد کرد؛ گفت: البته در ابتدا به صورت پایلوت در یکی از میادین و یکی از بولوارهای سطح شهر این کار اجرایی خواهد شد.

شعار سال: سجاد خانمرادی اظهار کرد: آب در ایران باستان از جایگاهی برجسته و نمادین برخوردار بوده است؛ از همین رو صرفه‌جویی و حراست و حفاظت از منابع آبی در مناطق مختلف کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شهرداری زنجان نیز به منظور کاهش استفاده از منابع آبی اقدام به استفاده از خشک منظری در شهر خواهد کرد؛ گفت: البته در ابتدا به صورت پایلوت در یکی از میادین و یکی از بولوارهای سطح شهر این کار اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خشک منظری از اواخر مردادماه آغاز خواهد شد؛ تصریح کرد: این بحث به تدریج در سطح شهر و در فضاهای مختلف اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

خانمرادی با اشاره به اینکه خشک منظری با هدف کاهش فضای چمن در پارک‌ها انجام می‌شود؛ گفت: البته به منظور حفظ منابع آبی در برخی از پارک‌ها که تازه ساخت است؛ سطح چمن کاهش یافته که نمونه آن پارک رضوان است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با اشاره به ویژگی‌های استفاده از خشک منظری در شهر گفت: درست است که در ابتدا هزینه استفاده از این نوع فضای سبز بالاست، اما هزینه نگهداری آن بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه خشک منظری به معنی حذف فضای سبز نیست، اضافه کرد: در واقع شهرداری با این کار به دنبال کاهش سطح چمن است که از این طریق آب مصرفی و همچنین هزینه‌های مربوط به نگهداری را کاهش دهد.

خانمرادی در ادامه به سرانه فضای سبز شهر زنجان نیز اشاره کرد و گفت: سرانه فضای سبز شهر زنجان 15 متر مربغ است که این میزان در مقایسه با نرم کشوری بالاتر است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با اشاره به فعالیت 600 کارگر در بخش فضای سبز شهرداری زنجان افزود: این کارگران در مناطق مختلف شهرداری زنجان فعالیت دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 19 مرداد 97، کد مطلب: 13970518000692: www.zanjan.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
این طرح واقعا اقبال عمومی رو برای انتخاب زنجان به عنوان مقصد گردشگری بیشتر میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
خشک منظری طرح خوبی نیست .باید چاره دیگری اندیشیدم.ق 71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
چه جالب کاش تو میدون های شهرهای دیگم امتحان ه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین