پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۹۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کرج با اشاره به اینکه تعداد درختان قطع‌شده در محوطه کارخانه قند مشخص نیست، گفت: شهرداری کرج در این خصوص پاسخ کتبی ارائه نکرده است.
شعار سال: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کرج با اشاره به اینکه تعداد درختان قطع‌شده در محوطه کارخانه قند مشخص نیست، گفت: شهرداری کرج در این خصوص پاسخ کتبی ارائه نکرده است.

حمیدرضا لشگری در خصوص قطع درختان محوطه کارخانه قند کرج، اظهار کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری کرج متولی اصلی فضای سبز داخل شهری است.

وی در ادامه بابیان اینکه بر اساس کمیسیون ماده هفت در رابطه با قطع درختان محوطه کارخانه قند از سازمان سیما و منظر شهرداری کرج به‌صورت کتبی توضیح خواسته‌ایم، تأکید کرد: این سازمان به‌صورت شفاهی اعلام کرده که برای قطع درختان در این محوطه مجوزی صادر نکرده است اما هنوز به‌صورت کتبی پاسخی از سازمان سیما و منظر شهرداری کرج دریافت نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرج بابیان اینکه از محل مربوطه بازدید شده است، گفت: آثار دقیقی از اینکه چند درخت قطع‌شده وجود ندارد و منتظر اعلام سازمان سیما و منظر شهرداری کرج هستیم.

اگر دلیل قطع درختان در محوطه کارخانه قند تغییر کاربری باشد، باید شهرداری و جهاد کشاورزی در این خصوص ورود کنند
لشکری بابیان اینکه اگر مدیریت کارخانه قند به‌صورت غیرقانونی درختان این محوطه را قطع کرده باشد، سازمان سیما و منظر شهرداری کرج باید اعلام‌جرم کند، خاطرنشان کرد: اداره حفاظت از محیط‌زیست بر اساس مصوبات کارگروه آلودگی هوا در خصوص قطع درختان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

به گفته وی باید سالانه یک متر به فضای سبز شهری اضافه شود و اداره حفاظت از محیط‌زیست حساسیت‌هایی در خصوص قطع درختان در سطح شهر دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرج تصریح کرد: اگر دلیل قطع درختان در محوطه کارخانه قند تغییر کاربری باشد، باید شهرداری و جهاد کشاورزی در این خصوص ورود کنند.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شهرداری کرج نیز روز گذشته با اشاره به قطع گسترده درختان در محدوده کارخانه قند، اظهار کرد: یکی از معضلات اساسی کلان‌شهر کرج آلودگی هوا است، برای حل این معضل باید حفظ فضای سبز در دستور کار باشد.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر کرج خواستار پیگرد قانونی خاطیان قطع درختان محدوده کارخانه قند شد
وی با تأکید بر اینکه حفظ فضای سبز شهری مهم‌ترین رویکرد مقابله با ریز گرد و آلودگی هوا است، گفت: با توجه به وجود فنّاوری‌های جابه‌جایی درختان قابل توجیه نیست که درختان قطع شود.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر کرج خواستار پیگرد قانونی خاطیان قطع درختان محدوده کارخانه قند شد.

هفته گذشته خبر قطع درختان ضلع جنوبی کارخانه قند شوک بزرگی را به دوستداران محیط‌زیست وارد کرد، به‌طوری‌که سازمان‌های مردم‌نهاد با ورود به این ماجرا خواستار توضیح از سوی کسانی شدند که دست به چنین اقدامی زده‌اند.

گفتنی است، سازمان‌های مردم نهادی که در حوزه محیط‌زیست به فعالیت می‌پردازند، تعداد درختان قطع‌شده را ۱۰۰۰ اصله اعلام کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 خرداد 1397، کدخبر: 4308033 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
چشم حتما! شهرداری در روزهای اتی به شما پاسخ کتبی خواهند داد!:)))
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
این مسایل خیلی راحت دادگاهی بشه و جرایم سنگین در کنار احیای محیط زیست رو به دنبال داشته باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین