پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست کرج گفت: طبق قانون نیروی انسانی، بودجه و امکانات دانشگاه منحل شده باید به یک دانشگاه دولتی واگذار شود که ...

شعار سال: یکی از اعضای هیات علمی دانشکده محیط زیست کرج در خصوص انحلال این دانشکده و اخراج تعدادی از اساتید و کارکنان و مشخص نبودن تکلیف و سرنوشت دانشجویان دانشکده محیط زیست با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به گفت‌وگو پرداخت.

درباره پیشینه دانشگاه محیط زیست کرج بفرمایید

این مرکز در سال ۱۳۵۱ تاسیس شده و در طول این سال‌ها نوساناتی داشته که از مرکز آموزش محیط بانی تبدیل به آموزشکده محیط زیست شده و در سال ۱۳۹۰ موافقت اصولی دانشگاه محیط زیست را از وزارت علوم کسب کرده و در سال ۱۳۹۲ موافقت قطی دانشکده محیط زیست اخذ کرده است.

جذب هیات علمی در این دانشکده به چه صورت بود؟

خود به خود برای مسیر رشد دانشکده محیط زیست نیازمند جذب هیات علمی و جذب نیروی انسانی و تجهیز این مرکز آموزشی بود که تمام این موارد با اجازه و هماهنگی وزارت علوم، ریاست جمهوری و رییس وقت سازمان محیط زیست بوده و همه چیز با هماهنگی بوده است. متاسفانه رییس جدید سازمان محیط زیست که دلایل منطقی تاکنون ارائه نکرده است با وجود دانشکده محیط زیست مخالف است و اصرار بر انحلال آن دارد.

قانون درباره انحلال دانشکده چه نظری دارد؟

اگر مبنای قانونی را بخواهیم بررسی کنیم بر دو بخشنامه تاکید دارد که اولین بخش نامه در سال ۹۰ و دومین بخشنامه در سال ۹۶ صادر که تحت عنوان ساماندهی موسسات آموزشی عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، اما در هیچ کدام از این بخش نامه‌ها بند و تبصره‌ای برای اخراج افراد نوشته نشده بلکه آورده شده که وضعیت موجود ساماندهی شود.

در صورت انحلال نیرو و ظرفیت آن چه خواهد شد؟

منطقی این است که سازمان حفاظت محیط زیست که دانشکده را نمی‌خواهد طبق قانون نیروی انسانی، بودجه و امکانات را واگذرا کند به یک دانشگاه دولتی که در این میان دانشگاه خوارزمی و دانشگاه تهران داوطلب گرفتن امتیاز دانشکده محیط زیست بودند، اما با گزینه واگذاری مخالفت شد.

دانشکده محیط زیست چند نفر نیرو دارد؟

در دانشکده محیط زیست ۲۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۴۰ نفر کارشناس ارشد و دکتری داریم که می‌توانند در پژوهشکده محیط زیست فعالیت کنند. از یک طرف فراخوان استخدام نیرو برای سازمان حفاظت محیط زیست میدیم و از طرفی حدود ۱۰۰ نفر را از کار بی کار میکنیم که این رفتار‌ها باهم در تضاد است و هیچ برداشت منطقی نمی‌توان از این موضوع داشت.

سازمان محیط زیست هم برنامه ای برای نیروهای دانشکده خود ندارد؟

داخل سازمان محیط زیست ظرفیتی داریم به نام پژوهشکده محیط زیست که حداقل همین نیروی انسانی که عضو هیات علمی و کارشناس خبره و کارکنان دانشکده هستند می‌توانند در دل پژوهشکده محیط زیست فعالیت کنند و به جرات می‌توان گفت افراد کم تجربه‌ای نیستند.

تاکنون چند نفر از نیروهای دانشگاه اخراج شدند؟

هفته گذشته ۸ نفر از اعضای هیات علمی پیمانی ممنوع الورود شدند و ۸ کارمند قراردادی نیز ممنوع الورود شدند و قرار است در روز‌های آینده ۲۵ کارمند پیمانی از کار اخراج شوند و به مرور نیرو‌های رسمی نیز در اختیار استانداری قرار گیرند.

رییس دانشکده از دانشگاه تهران آمده و با انحلال دانشکده به کار خود تهران برمی گردد و سرنوشت سایر افراد برای او اصلا اهمیتی ندارد و باید پاسخ منطقی بدهند که طبق کدام قانون دانشکده را منحل می‌کنند.

سخن پایانی

دانشکده‌ای که ردیف بودجه مشخص و تعداد زیادی دانشجو دارد چطور می‌تواند تعطیل شود؟ حتی اگر سازمان محیط زیست نمی‌خواهد دانشکده داشته باشد اصراری نیست، اما باید کاربری جدید برای افراد شاغل در این دانشکده تعریف شود و وقتی می‌گوییم به محیط زیست کشور ظلم شده خب کار‌ها را واگذار کنیم تا افراد انجام دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:۶۸۰۴۷۸، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
دلیل انحلال چی بوده؟باید شفاف به نمردم توضیح داده بشه تا مردم در صدد اگاهی باشند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین