پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۴۷۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه طبق مصوبه مجلس مجوز دارد و فعالیت آن منافاتی با اظهارات وزیر علوم ندارد.

شعارسال:عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه طبق مصوبه مجلس مجوز دارد و فعالیت آن منافاتی با اظهارات وزیر علوم ندارد.

رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان ؛درباره انحلال این دانشگاه با توجه اظهارات وزیر علوم مبنی بر ممنوعیت دانشگاه داری دستگاه اجرایی و تاثیر این تصمیم برفعالیت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: راه اندازی دانشگاه فرهنگیان برمبنای پیشنهاد آموزش و پرورش و مصوبه مجلس بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجوز دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ صادر شده است، ادامه داد: اظهارات وزیر علوم مربوط به نهاد‌ها و سازمان‌هایی است که در برهه‌ای از زمان برای ارتقای کارکنان خود بخش آموزش عالی را راه اندازی کردند در حالی که آموزش عالی باید زیر پرچم وزارت علوم باشد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان گفت: اکنون چرا نمی‌توانیم دانشگاه فرهنگیان را گسترش دهیم، چون وزارت علوم به ما اجازه نمی‌دهد در غیر این صورت تمایل داریم ۴۰۰ مرکز تربیت معلم گذشته را همچنان داشته باشیم، اما اکنون حدود ۱۰۰ پردیس داریم همچنین برای توسعه رشته‌ها باید تابع قوانین شورای گسترش وزارت علوم عمل کنیم.

گسترش دانشگاه و رشته‌ها تابع نظر شورای گسترش وزارت علوم است

کچوئیان افزود: یکی از دلایلی که امکان راه اندازی مقطع دکتری در این دانشگاه وجود ندارد این است که دانشیار نداریم همچنین درصدد بودیم تا رشته‌های کارشناسی ارشد را متناسب با رشته‌های کارشناسی توسعه دهیم، اما طبق ضوابط وزارت علوم این موضوع محقق نشد و فقط هشت رشته کارشناسی ارشد داریم.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان دانشگاه همه مقررات وزارت علوم را دنبال می‌کنیم، گفت: دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب گرفته است و این دانشگاه را مرکز ثقل آموزش و پرورش دانستند.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان یادآوری کرد: مسیر‌های قانونی را برای راه اندازی دانشگاه رفتیم بنابراین فعایت دانشگاه فرهنگیان هیچ منافاتی با صحبت‌های وزیر علوم ندارد.

پیش از این منصور غلامی وزیر علوم در نشست شورای دانشگاه بجنورد و روسای مراکز آموزش عالی این استان از انحلال ۹۰ درصد دانشگاه‌های ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی خبر داده و تاسیس دانشگاه توسط دستگاه‌های اجرایی را ممنوع دانسته بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 14شهریور، کدخبر: 6657129،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
ا.ف75
خب با این وضع که اموزش و پرئرش این همه کسری بودجه اورده باید از خیر این دانشگاه و تعهدی که به دانشجوهاش داده شده بگذرین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
انتظار بیشتری هم نمیرفت چجوری میخوان به این اوضاع سامان بدن
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین