پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: 90 درصد درآمد‌های عمومی در استان زنجان از طریق مالیات وصول می‌شود.

شعارسال: معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: 90 درصد درآمد‌های عمومی در استان زنجان از طریق مالیات وصول می‌شود.

احمد خداوردی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: درآمدهای عمومی مصوبه‌های قانونی است که باید در استان‌ها وصول شود.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای عمومی استان دو نوع است، عنوان کرد: درآمدهای استانی از دو گروه مالیاتی و غیر مالیاتی تشکیل می‌شود و شامل اقلام مشخص است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اینکه درآمدهای عمومی استان زنجان که مشمول مالیات می‌شود در همه استان‌ها وجود دارد، گفت: این تغییر در استان‌ها تنها در اندازه این درآمدها متفاوت است.

خداوردی با اشاره به اینکه نحوه وصول درآمدهای عمومی استان‌ها در قانون پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: درآمدهای حاصله به خزانه واریز شده و پس از آن در کشور جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از درآمدها به عنوان درآمد ملی و بخشی به عنوان درآمد استانی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: هر کدام از این بخش‌ها ردیف‌های مستقل دارند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه درآمد عمومی استان زنجان در سال ۱۳۹۶ حدود ۷۳ هزار و 12 میلیارد ریال اعلام کرده است، افزود: درآمدهای وصولی اداره کل مالیاتی ۹۰ درصد این درآمدها را تشکیل می‌دهد.

خداوردی با اشاره به اینکه درآمد مصوبه استان زنجان از بخش مالیات ۶ هزار میلیارد ریال است، گفت: امور مالیاتی بخشی از این درآمدها را وصول کرده و بخشی نیز توسط سایر دستگاه‌ها وصول می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در استان زنجان دیگر دستگاهی است که برای آن وصول درآمد پیش‌بینی شده است، گفت: این نهاد باید ۷.۸ درصد از درآمدهای استان که از طریق اخذ جرائم رانندگی در داخل و برون شهری را تامین کند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه ثبت اسناد و املاک دیگر دستگاه در تامین است که در درآمدهای وصولی موثر است، افزود: این دستگاه باید یک درصد از درآمدهای عمومی استان را وصول کند که عددی در حدود ۹۸.۵ میلیارد ریال است.

خداوردی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته از سال جاری ۶ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال درآمد عمومی در استان زنجان وصول شده است، عنوان کرد: این در حالی است که سهم استان در این بخش تنها ۶ هزار و ۹۳ میلیارد ریال بود که نشان از تحقق ۱۱۰ درصدی موضوع در این بخش دارد.

وی با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی استان زنجان در این مدت 6 هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال بوده است، بیان کرد: سایر بخش‌های ۳۱۳ میلیارد ریال درآمد وصول کرده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه در بخش مالیات ۱۱۸ درصد تحقق وصول انجام شده است، گفت: سایر درآمدها 49 درصد تحقق داشته است.

خداوردی خاطر نشان کرد: علت رشد بخش درآمدهای مالیاتی در استان زنجان و شناسایی منابع جدید مالیاتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان از جرائم رانندگی در سال جاری ۹ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: از این درآمدها ۳۰ درصد دهیاری‌ها و ۷۰ درصد به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود تا در راستای ایمن‌سازی محورهای شهر و روستاها برای تردد خودروها هزینه شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه درآمدهای اختصاصی برای خود قانون خاص دارند، عنوان کرد: این درآمدها برای استان در این بخش کم بوده و چندان چشمگیر نیست و مصوبه آن بیش از ۱۱ میلیارد تومان است.

خداوردی با اشاره به درآمدهای اختصاصی استان گفت: برای نمونه آموزش و پرورش از طریق اجاره فضای مدرسه، ارائه خدمات و غیره کسب درآمد کرده و این درآمد را برای مدارس هزینه می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموعه درآمدهای استان ۳۲ درصد از مالیات ارزش افزوده تامین شده که برای ۱۹۶ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه اشخاص حقوقی غیردولتی با ۲۹ درصد درآمدهای وصولی ۱۵۰ میلیارد تومان مصوب در درآمدهای وصولی استان دارند، گفت: مالیات بر کارکنان بخش عمومی 8.2 درصد درآمدهای استان زنجان مصوب اعتبار این بخش 60 میلیارد تومان است.

خداوردی با اشاره به اینکه نظام درآمد هزینه استانی در استان‌ها دارای سه رکن است، بیان کرد: نخستین درآمد که نحوه وصول آن در چهار چوب قانون پیش‌بینی شده است و رکن دوم آن هزینه است.

وی با اشاره به اینکه رکن سوم نظام درآمد هزینه استان تصمیم‌گیری است، افزود: شورای برنامه‌ریزی استان رکن قانونی برای تصمیم‌گیری است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان برای محل هزینه درآمدها تصمیم‌گیری می‌کند، بیان کرد: این شورا به ریاست استاندار زنجان، دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و با 17 رأی تشکیل می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای فارس، تاریخ انتشار: 28 بهمن 1396، کدخبر: 13961128000931، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
این نشون میده که توزیع بودجه برای استان ها به طور عادلانه و منطقی صورت نگرفته است ، این نشان از ضعف مدیریتی مسئولان دارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین