پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۲۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
محقق موسسه اصلاح بذر و نهال وزرات جهاد کشاورزی رقم جدیدی از بذر جو با عنوان «مهر» تولید کرد که به شوری خاک و سختی آب مقاوم است.

شعار سال: حمیدرضا نیکخواه ، در مورد آخرین دستاورد مؤسسه اصلاح بذر و نهال در مورد رقم اصلاح‌شده جو گفت: این رقم با عنوان «جو مهر» مراحل تحقیقاتی را گذرانده که به شوری و سختی آب بالای 10 تا 12 مقاوم است و در استان‌هایی که دارای خاک شور و سختی آب بالا هستند، با بازده بالا در هکتار قابل استفاده است.

نیکخواه خاطرنشان کرد: این رقم در مناطق شور در هر هکتار 4700 کیلوگرم بار می‌دهد که نسبت به آخرین رقم اصلاح‌شده 600 کیلوگرم عملکرد بالاتری دارد.

وی افزود: این نوع بذر جو برای استان‌هایی همچون خراسان رضوی، خراسان جنوبی،‌ سمنان، یزد، اصفهان و کرمان کاربرد دارد. قبلاً یک سری ارقام بومی مانند رقم افضل و کویر مورد استفاده قرار می‌گرفت که هم دچار آفت و بیماری می‌شد و هم عملکرد پایین‌تری به دنبال داشت.

به گفته این محقق موسسه نهال و بذر با توجه به تنش‌هایی که در خاک کشور به ویژه شوری وجود دارد، ترجیح بر این است که از بذرهای بومی اصلاح شده استفاده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 26 دی 1395، کد مطلب:13951125000150 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
نسبت به سرما و آفت چطوره مقاومتش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
نسبت به سرما و آفت چطوره مقاومتش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین